Gnist blev farmor idag

Gnist

Trådstartare
:D

7 valpar blev resultatet fick jag reda på i ett mail från tikägaren idag. En var lite liten och svag tydligen och det var visst osäkert om den skulle klara sig vidare.

Jag hoppas på det bästa och att den har tillräckliga krafter för överlevnad.

6 av valparna är med på denna bild i alla fall..

Blondies_valpar.jpg

Sv: Gnist blev farmor idag

Grattis! :bump:

Efter lite letande efter valp #6(Where's Waldo?) så känns det som den är lite fel ute, men får hoppas att den hittade lite mjölk ändå :)

Så.. när kommer min valp med Posten? :D

Men vad är det här? Valpar överallt :love: :love:

Det måste vara ödet som säger åt min bebis att snabba sig ut så jag vi får bli hundägare. :D

Grattis Farmor. :D

Jag får väl börja med å gratulera till tillökningen. Finns inget sötare än valpisar... :banana:

Jag har oxå en fråga till er som verkar veta vad ni gör... :rofl:
Jag har en tik på 11 som uppvaktade grannes hanne, och vips så satt de ihop!
Sagt å gjort så åkte vi å sprutade henne efter ca 3 dygn!
Nu 8 veckor senare är hon tjockare än någonsin, hon tigger konstant å verkar inte få nog med mat!
Samtidigt som orken har sinnat bort sakta men säkert, hon har alltid varigt i bra kondis då hon är med mig i skogen när jag rider minst 4-5 dar per vecka + att hon simmar i sjön 1-2 gånger per vecka!
Kan det vara så att sprutorna inte tagit eller är hon skendräktig?

Hon har inte satt något ljuver än, jag vet inte alls om de gör som hästar eller det är som människor.

Tacksam för svar.... :confused: :confused:

Om hon enligt beräkningarna bör ha 1 vecka kvar "ska" (undantag finns ju alltid) hon ha rätt fulla mjölksträngar, vara tämligen mjuk, stor och pösig "där bak" + att man lätt brukar känna med bara händerna om det sprattlar runt något där i magen.''Kanske läge att kolla upp om hon är dräktig eller än värre har en begynnande livmoderinflammation/infektion :crazy:

Tackså mycket, ja de har slagit mig oxå om livmodersinfl..... så jag ska iväg å kolla henne imorn!
Känner inga rörelser, å hon är inte svullen bak heller!

Ja vi får väl se vad de säger imorgon eftermiddag! Men kan de få livmoderinf... efter 3 eller 4 kullar valpar ?

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 267
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 896
Senast: geting
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 905
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 657
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka