Gnisslande hamsterhjul?

Nera

Trådstartare
Någon som vet vad man kan göra åt ett hamsterhjul som gnisslar när hamstern springer i det?

Hjulet är 18 cm/dm och är av plast.

Skulle verkligen behöva tips på vad man kan göra för natten har nästan varit somnlös! :(

Sv: Gnisslande hamsterhjul?

smörj med vasselin!

Om det inte är ngt fel på hjulet i övrigt så funkar det super. Annars kan det ju gnissla om hjulet på ngt sätt har blivit skevt men då får man banka till det lite först.

malu

Hade en dvärghamster en gång i tiden vars hjul gnisslade. Vi tog vanlig frystejp och satte ett varv runt pinnarna som hjulet hänger på och då blev det tyst.

Ta isär hjulet från piggen och smörj med lite matolja emellan.
Det brukar få hjulen att sluta gnissla.

Liknande trådar

Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 634
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 478
Senast: Halcyon
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25