Gnällig och mammig katt

M

mizzcat

Min hankatt har blivit så himla mammig senaste tiden. Han har alltid varit det men nu är det lite extremt. T.ex. när jag duschar står han utanför och skriker, trots att han har en husse att vara med också.

Jag har varit hemma nästan hela tiden senaste veckorna kan det bero på det?

Sv: Gnällig och mammig katt

Jag tror att det kan bero på att du varit hemma mycket. Min mamma är nämligen sjukskriven och hennes ena katt har tytt sig så mycket till henne så det inte är klokt. Skriker(han kan inte jama) efter henne och följer efter henne överallt, ligger och tittar på henne långa stunder och klappar henne med tassen på kinden. :love: Men han klarar sig bra när hon lämnar hemmet iaf så det är ingen större fara för honom att vara själv(med annan katt och hund.)

Sv: Gnällig och mammig katt

Min lille kille på 8 månader har också blivit otroligt mammig, eller han har nog blivit pappig också för den delen. När han inte får gos så håller han på att klättra upp för benen på än och så sitter han och skriker! Han är ju så söt så då får han ju gos och det är ju klart att han lärt sig att det funkar att skrika då! :D

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka