Min lille hund (ca 38 cm hög, 15 kg tung, blandras mellan dansk-svenskgårdshund och jackrussel) har ibland svårt för att hoppa in i bilen och eftersom han blir nio år om några veckor gissar jag att han kanske behöver lite extrahjälp. Det märks inget på honom annars. Han springer, hoppar upp i sängen, leker och är precis som vanligt i humöret. Han är välmusklad och i lagom hull. Han vill verkligen åka med i bilen så det är inte där problemet ligger. Han tvekar att hoppa över större saker (typ dammsugaren) också även om han ändå gör det så något är det ju som stör honom.
Han reagerar ingenstans när jag klämmer igenom honom och han har inte ändrat sitt humör något. Min första tanke var att be veterinären kolla honom men frågan är om det behövs eller om han bara behöver lite extra ledsmörjning? Eftersom han rör sig precis som vanligt känns det inte aktuellt att prova att sätta honom på smärtlindring eller tänker jag fel där? Jag har aldrig haft en hund som har reagerat såhär så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
Han reagerar ingenstans när jag klämmer igenom honom och han har inte ändrat sitt humör något. Min första tanke var att be veterinären kolla honom men frågan är om det behövs eller om han bara behöver lite extra ledsmörjning? Eftersom han rör sig precis som vanligt känns det inte aktuellt att prova att sätta honom på smärtlindring eller tänker jag fel där? Jag har aldrig haft en hund som har reagerat såhär så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.