Avliva gammal hund

Tack till alla i tråden. Det underlättade för mig! Ni har gjort skillnad för mig.

Gårdagen var fantastisk för Gamla Grå. Han blev nästintill valp pånytt. Det var nästan som att han visste att det var dags och brände precis alla energireserver.

Han har fått somna in nu.
:heart Det låter som ni hade en fin sista dag tillsammans :heart Beklagar sorgen.
 
Tack till alla i tråden. Det underlättade för mig! Ni har gjort skillnad för mig.

Gårdagen var fantastisk för Gamla Grå. Han blev nästintill valp pånytt. Det var nästan som att han visste att det var dags och brände precis alla energireserver.

Han har fått somna in nu.
Beklagar :heart Du har tagit ett stort ansvar och låtit honom gå vidare. Vilka fina minnen du kommer ha av er sista dag tillsammans :heart
 
Beklagar sorgen, Har svårt själv att hålla tårarna tillbaks.

Jag och min hund är inte där än men om några år är vi där och jag fasar redan nu för dagen jag måste ta beslutet :(
 
Beklagar din sorg efter en älskad vän men det var det bästa du kunde göra och ni verkar fått en fin sista dag tillsammans :heart
Och jodå visst vet de, djur är så kloka, speciellt de gamla :love: det har jag erfarat både när vi tagit bort hundarna och hästarna....Styrkekram till dig!
 
Dom är kloka, djuren. Mormor & morfars gamla katt fick ett ordentligt busryck när vi reste oss ur soffan för att åka till den planerade tiden. Det hade han inte gjort på länge. Sen klev den gamle gubbkatten in i buren utan problem när han var klar.

Det låter som din gamling fick en underbar dag. Jag beklagar din förlust. Hoppas ditt hjärta är fyllt av fina minnen :heart
 
Tack till alla i tråden. Det underlättade för mig! Ni har gjort skillnad för mig.

Gårdagen var fantastisk för Gamla Grå. Han blev nästintill valp pånytt. Det var nästan som att han visste att det var dags och brände precis alla energireserver.

Han har fått somna in nu.

Det gör så ont att bli av med sin hund - men så skönt att ni fick en sån fin sista dag tillsammans! Och så skönt för honom att slippa få känna sig otrygg och förvirrad. Att ta beslutet är som att vrida om en kniv i hjärtat på en, men man gör det ju av kärlek.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: igbest
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 209
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 200
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp