R8n

Trådstartare
Någon som använder Glucovett till sin hund med atros?

Erfarenheter?

Biverkningar?

Resultat?

Fick 500 gram av en vän nu ikväll. Och hade tänkt börja ge min 10-åriga tjej det mot atros.

Sv: Glucovett

Jag har väldigt positiva erfarenheter av Glucovet. Min hund har inte
någon sjukdom. Men jag har ändå valt att ge henne Glocovet. Har hört att det är positivt för lederna när hunden börjar bli lite äldre. Min greyhoundtik som är 8,5 år har svarat mycket bra på pulvret. Hon är rörligare, spralligare, smidigare och verkar mycket mer välmående. Tycker absolut att du ska prova Glucovet till din hund.
Det bör ges regelbundet, ibörjan varje dag för att ge effekt.

Jag har väldigt positiva erfarenheter av Glucovet. Min hund har inte
någon sjukdom. Men jag har ändå valt att ge henne Glocovet. Har hört att det är positivt för lederna när hunden börjar bli lite äldre. Min greyhoundtik som är 8,5 år har svarat mycket bra på pulvret. Hon är rörligare, spralligare, smidigare och verkar mycket mer välmående. Tycker absolut att du ska prova Glucovet till din hund.
Det bör ges regelbundet, ibörjan varje dag för att ge effekt.

Okej, det låter ju toppen:)

Min tik vill ju gärna leka men kan inte leka så mycket då hon alltid är så stel i lederna dagen efter.

Vet att min vän´s hund var riktigt dålig och veterinären hade gett honom 3 månader till att leva innan lederna skulle bli såpass dåliga att han skulle lida av det. Men nu ½ år senare så springer han omkring och leker med de andra två hundarna som om han aldrig gjort något annat.

Förresten, skickar ett PM till dig om lite information du kanske kan ge mig.. :D ;)

Jag är relativt positivtill att testa glukosamin men tycker att ett innehåll på bara 12% är lite. Priset för de 65% socker blir högt.
PL

Där jag köper Glucovet så kostar det inte så fasligt mycket. Jag ger 284 kr för varje leverans. Detta räcker i två månader till min tik. Hon får 3 teskedar varannan dag nu när hon är invand på pulvret. I början fick hon varje dag.
Sammansättningen på detta pulver fungerar jättebra på min lilla tjej.
Jag vet också fler hundar som får detta med mycket goda resultat.

kl
Jag har inte använt Glucovet men Seraquin med mkt gott resultat.
Seraquin innehåller både glukosamin och chondrotinsulfat samt gurkmeja (som visat sig ha effekt). Det är dock dyrt om man har en stor hund, men vad gör man inte.
Jag ger också Hills foder j/d som är till för artroshundar, även det med mkt gott resultat, kostar dock ca 670kr per säck.
När jag började med Seraquin tyckte jag hon blev lite lös i magen, detta kan dock bero på att hon stått på Metacam väldigt länge vilket inverkar negativt på mage och tarm.

Det låter också intressant:)

Har börjat ge min tik Glucovet idag. Får se om det hjälper något alls. Men det är såklart värt att prova:)

Någon som vet vart man kan få tag i Glucovet?

Min kompis har förstås slartav bort adressen och telenummret :(

Det låter också intressant:)

Har börjat ge min tik Glucovet idag. Får se om det hjälper något alls. Men det är såklart värt att prova:)

Någon som vet vart man kan få tag i Glucovet?

Min kompis har förstås slartav bort adressen och telenummret :(
Jag kollade på mina betalda räkningar idag. På inbetalningskortet står det D-Service. Men det är säkert bara dom som sköter fakturorna. Jag lovar att höra av mig när jag får nästa leverans av dom. Det står Nature Choice på påsen om det kan vara en ledtråd.
Sedan vet jag att dom brukar göra reklam i Hundsport. Ring SKK och fråga dom kanske vet. Tror jag fick erbjudandet i en tidning från dom ?!:confused:

Jag kollade på mina betalda räkningar idag. På inbetalningskortet står det D-Service. Men det är säkert bara dom som sköter fakturorna. Jag lovar att höra av mig när jag får nästa leverans av dom. Det står Nature Choice på påsen om det kan vara en ledtråd.
Sedan vet jag att dom brukar göra reklam i Hundsport. Ring SKK och fråga dom kanske vet. Tror jag fick erbjudandet i en tidning från dom ?!:confused:

Det är verkligen snällt av dig :)

Jag ska ringa SKK och höra imorgon, tack för tipset:idea:

Annars får jag väl be min granne fråga sin vän för hon ger också Glucovet till sin hund.

Min ena labbe får glukosamin. Hon har fått bägge armbågarna opererade för pålagringar. Idag mår hon bra. Lite reumatiska symptom när hon blir kall och/eller överansträngd.

Hon äter dock cosequin som man köper hos veterinären. Vi hade ett uppehåll på ett halvår och då var hon ofta stel. Gick till veterinären och trodde vi skulle få rimadyl, men han ordinerade mer cosequin istället och det verkar som om det räcker.

Hon är mer aktiv, piggare och busigare nu än tidigare. Det är ett dyrt preparat, men det är det värt. Vill inte byta från något som jag vet fungerar.

Glukosamin, rätt träning och undvika övervikt är nog det man kan testa om man har artroshund.

Någon som använder Glucovett till sin hund med atros?

Erfarenheter?

Biverkningar?

Resultat?

Fick 500 gram av en vän nu ikväll. Och hade tänkt börja ge min 10-åriga tjej det mot atros.

Nej. Inte just det, men ett motsvarande preparat som finns på Granngården.

Erfarenhet - mkt goda.
Biverkningar - inga. (förutom en hund som mådde bättre)
Resultat - Ja!

Vi hade problem med vår gamla tik och vi besökte vet. Vi gav henne sedan Rimadyl (recept från Vet) och Cosequin (via recept).

Vi hittade sedan BioGlucomin (Granngården) som var mkt billigare än Cosequin. Senare började vi ge AscorFlex (oxå Granngården) och då kunde vi minska lite på Rimadyl-doserna. AscorFlex är ett C-vitamintillskott som tydligen visat sig fungera lite som "värktablett".

Men vi gav inga stora doser BioGlucomin. Vi snackar om typ 2-4 krm/dag till en Schäfer på ca 38kg.

Vi fick veta det när hon var 8-9år och att hon skulle få gå på Rimadyl (värktabletter) och Glucosamin resten av livet för att inte må sämre. AscorFlex fick vi nys om via nätet. Tack vare dessa preparat så fick hon några år till hos oss. Självklart fick vi hålla koll på hennes vikt, hur och när hon busade och att promenaderna inte blev för många eller för långa. Vi skaffade täcke till henne för att hon inte skulle bli blöt och kall när det regnade/snöade eller var riktigt, riktigt kallt. Vi försökte även komma i håg att massera henne dagligen så att hon skulle hålla sig mjuk och avslappnad och så att hon inte spännde sig mer än hon behövde. Vi körde även simträning ett tag. Fick rådet att träna med Cavaletti för hund. Dvs träna att gå över låga hinder.

Många små saker som säkert hjälpte till.

Jag vet inte om det har någon betydelse åt något håll men vår hund hade också hela livet levt ett relativt aktivt liv. Var med matte och jobbade inom lantbruket 8-10timmar/dag upp till ca 6års ålder och därefter så har hon varit med lite överallt i skog och mark i normalt friluftsliv. Hon blev ca 12,5år då vi sa farväl till henne.

Tycker att Peter har helt rätt. Jag köper Emin till min häst och det kan man också ge till hund. 219 kronor. Till en hund räcker burken flera år. Varför betala mer? Detta funkar utmärkt på min snart 13-åriga vovve som började bli stel men nu trippar fram i förväg.

Mina föräldrar använder glucosamin till sin bouvier. De har vetat om hans artros sedan han var ung, men först nyligen tyckt att han började halta lite. Stel har han säkert varit tidigare också, men det är ju inte alltid man märker det så mycket. Han är 100% bättre:D ! Haltar inte, inte stel, fått en bättre aptit, gladare och piggare till sättet. Han är 8 år i år, men det känns som om flera år "skalades" av när han började med tabletterna.

Man kan vända sig till tillverkaren för att få veta om återförsäljare i närheten av där man bor.
Tillverkarens hemsida: www.otcpharma.com
Där hittar du info om Glucovett under Nyheter.
Man kan även beställa direkt från dem, men då blir det dyrare än att köpa i butik eller hos återförsäljare på nätet.
Jag har handlat på nätet och det billigaste jag hittat är hos www.bodystore.nu
Gå in på Hälsokost -> Fyrfota Vänner -> Fodertillskott -> Glucovett

Jag ger också Glucosamin (i pulverform) till min 12-åriga hund. Då jag hade gett henne pulvret i ca 3 veckor började jag märka skillnad. Hon orkar mera nu och hoppar omkring på samma sätt som för några år sedan. Hon verkar piggare och gladare på alla sätt och vis, och har mycket lättare att resa sig från liggande ställning. :banana:

Det kom en studie för några år sedan som visade på att glukosamin inte alls hade någon effekt på artros. Jag vet inte vad som hände sedan, men den nyfikne kan ju kanske ta reda på det (ex. om det kom fram motstridiga resultat).

Själv ger jag ett foder som innehåller glukosamin. Jag upplever att många som ger sina äldre hundar glukosamin får en rörligare hund, så något bra måste det ju vara! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 045
Senast: snöflingor
·
Hundhälsa Någon som har erfarenhet av hund som har fått butorfanol? Min 13-åriga whippet fick butorfanol för ultraljud av livmodern. Inför och...
Svar
7
· Visningar
686
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka