Glucosamin

Z

Zäta

Någon som använder glucosamin, biosynov, MSM eller något annat, berätta om varför ni använder just det och varför!

Sv: Glucosamin

Ger min häst Glucosamin därför att jag märkte att han började stelna i sina leder. Var tvungen att skritta fram ca 15 min så att han fick mjuka upp sig ordentligt. Efter ca 1 veckas användning så var det som en annan häst. Blev mycket piggare vid framridningen och rörde sig helt annorlunda.

Har ett äldre halvblodssto som alltid varit stel. Sedan Glucosaminet gjort henne mjukare i lederna har hon bara blivit allt bättre och smidigare att rida. Använder det just för att öka smörjningen i lederna så hon blir mindre stel.

Jag använder Bioglucomin till min häst, mest för att han är 21 år gammal och tränas ganska mycket och jag vill inte att han ska bli stel. Han är väldigt mjuk, fin och fräsch trots sin ålder! :)

Ja använer MSM.
Varför, jo för jag tycker att on rör sig mjukare när hon får det.

Har även använt gurkmeja, vilket jag tyckte hade poseti invärkan på hästen när jag red mycket på henne men jag hittar inga stora paket lägre så det har jag slutat med. men nu rider jag innte lika mycket på henne.

Kram

Jag gav Spillers senior foder med glucosamin till min ponny.Inte för att jag hade märkt att han var stel (fast jag red inte just något), men han var gammal. Gav honom gurkmeja en period innan, av samma anledning.

Våra unga hästar som tränas och tävlas ganska flitigt får glukosamin, i hopp om att det även ska fungera i förebyggande syfte. Om det gör någon nytta eller ej är svårt att svara på. De är friska, men om glukosaminet bidragit till det är ju omöjligt att avgöra.

Jag ger Emins glucosamin och jag tycker han rör sig smidigare. Ska dock prova Flytande Flexijoint då han är knackig i knäna ibland

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
862
Senast: Fiorano
·
Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 144
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
325
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 041
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar