Glucosamin o Nyponpulver

F

fobewap

Har Glucosamin o Nyponpulver samma verkan. Jag ger båda till min häst, men så var det ngn som sa till mig att jag ej behöver ge båda sorterna. Det blir ju dyrt också...

Sv: Glucosamin o Nyponpulver

Jag har ingen erfarenhet av nyponpulver, men rent generellt är ju problemet med att ge två preparat samtidigt att du inte vet vilket av det som har effekt. Du skulle kunna plocka bort det ena ett tag och sedan utvärdera vad just din häst fungerar bäst på. Det kan ju vara så att ett av dem är totalt verkningslöst och att du bara ger det i onödan.

Jag skulle nöja mig med att bara ge nypon. Det har gett jättegod effekt på min gamling.

Vi har bra effekt med glucosamin. :)
Jag skulle göra som föreslagits redan att ta bort det ena och se vad som händer. Händer inget var det rätt och blir hästen sämre är det bara att byta. Båda är tänkta för ungefär samma sak men ibland har det ena bättre effekt än det andra. Olika för olika hästar.

Glucosamin kan du sluta med. Hästen tar inte upp det i tarmen. Ska det bli någon effekt måste man ge stora mängder ..

Tråkigt nog finns det egentligen inget "pulver" som ger effekt .. och skulle man någon gång hitta något sådant skulle det troligtvis klassas som doping.

Glucosamin kan du sluta med. Hästen tar inte upp det i tarmen. Ska det bli någon effekt måste man ge stora mängder ..

Tråkigt nog finns det egentligen inget "pulver" som ger effekt .. och skulle man någon gång hitta något sådant skulle det troligtvis klassas som doping.

Skulle vara intressant att höra vad du har för belägg för det påståendet =) Det verkar ju inte som om du och forskning har samma åsikt ;);)

Samma här. Faktum är att det klassas som doping, det är karens på det.
Jag går på de effekter jag faktiskt sett på vår egen häst.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia