M

Mistrelle

Skulle väldigt gärna vilja se bilder på globus dressyrsadlar på era hästar. (ni som provat/äger en).
Skriv modell, bomvidd.

Anledningen till att jag vill se detta är att jag har sett många bilder där sadeln ligger bra, men jag tycker att tygndpunkten ligger väldigt olika på olika hästar... Vilket är igentligen rätt??

Släng in massa bilder nu!!! :D

Man blir helt snurrig på alla dessa sadlar :crazy:
Har själv en utprovad globus av sadelmakare. Har inga bilder men ska försöka ta.

Sv: Globus

Den här hade jag 2004:

Här är den något för smal.. Har ingen bra bild från den tiden då den passade. Det är en 34 bom.

105_0518.jpg

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 900
Senast: caballus
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
759
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård