Globus Glói??

V

Vikingur92

Har någon provat den?? Skulle vara intressant att veta lite i så fall...och så "standardfrågan" :D Bomvidderna i grader??!!
Marie

Sv: Globus Glói??

Hej
Enligt försäljare för Globus så är bomvid 34 lika med Stübbens 32. :)
Kram Suss

Tack!
Men ursäkta en som är lite dåligt insatt...Vad ligger en Stubben 32 tum på för grader?? Runt 100??? Är det ingen som har provat, sett "in live" och/eller klämt lite på sadeln??
Marie

Hm det låter smalt. :confused: Min sadel är vid och bred. ligger bra på båda mina islandshästar som är breda över ryggen. Men jag vet inte graderna så jag ska låta det vara osagt, men tycket det låter smalt.
Kan du inte titta i en butik som säljer Stübben och titta? :idea:
Hoppas du hittar en sadel som passar, det är en djungel. :eek: Källquist har kommit med en ny islandsadel som heter Hekla, den är normal i vid och 18 tum i sätet. En fin sadel till ett bra pris, ca 4500 kr.
Kram Suss :love:

89 grader det är nog lite för smalt :o , men å andra sidan fanns det ju upp till 38 i bomvidd....Tycker också att sadeln ser fin ut och det är ju ganska bra pris på den också...Gillar sadlar som är lite djupare i sitsen och ordentliga knästöd, har en Goertz Liberte nu och jag trivs kanonbra i, ligger bra på hästen också, när han inte har "kulmage" :angel: då åker den fram lite, svårt att spänna en sadelgjord i "böjen".
Har inte sett Heklan, hur är den i bomvidden?? Den vida då förstås...
Jag funderar väl inte direkt på att byta sadel just nu, men kikar lite, har ju en liten "grabbslamsa" på tillväxt och man torde väl inte ha så tur att min nuvarande sadel passar båda även om den lille inte torde bli någon "tunnis" heller....Nu blir det väl ingen ny sadel till honom på direkten, han må ju växa först, har en syntetsadel som jag tänke använda som förstasadel, Sigma dressyr, men det verkar ju kunna ta evigheter att hitta något vettigt i sadelväg så det är väl bäst att börja se sig omkring i tid....
Marie

Heklasadeln såg bra ut, den finns bara i en bomvidd och är 18 i sätet, ribbat säte. Jag tyckte den var lite smal om jag tänker på mina hästar, fast vi hade den bara på jobb i ca 2 veckor innan den blev såld. En bra sadel till ett bra pris. Har ni någon Granngård i närheten så be dem att ta hem den.
Kram Suss :love:

Tack för tipset :bow: Det finns Granngården här så det är nog inga problem!
Marie

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 572
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 387
Senast: co-SMAD4
·
Fritid Nu är det dags för ytterligare ett favoritprogram. Stjärnorna på slottet drar i gång! Precis som i Så mycket bättre så vet man lite...
Svar
4
· Visningar
514
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama