Globus dressyrgjord

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tufsen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 704
T

Tufsen

Är det ngn som har en dressyrgjord från Globus som heter Tounge (tror det stavas så)? Den ser ut att vara i så kallad "sympatex", svart och rak. Jag undrar om den är bra el. inte, kostar inte så mkt ca 200 kr.

Nu har jag en Wintec anatomisk gjord som jag är nöjd med, men vill ha ngt att byta med.

Vill så klart att den ska vara skön för hästen och "hålla sadeln på plats", har hört att billiga sladdriga gjordar inte alltid fördelar trycket bra och gör att sadeln glider...

Tidigare har sadlarna velat åka fram på min häst, men inte sadeln jag har nu, funderade tidigare på en svängd gjord, men tror inte längre det behövs. Stropparna blir så att det bakre hålet blir ett hål mindre spänt än det främre på min hästs mage och det blir bra!

Sv: Globus dressyrgjord

Har en sån som jag växlar med ibland då lädergjorden tar mer tid att göra ren efter användning.Tycker den är helt OK med tanke på priset.

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 276
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt... 2
Svar
21
· Visningar
2 842
Senast: skuggi
·
Utrustning På min häst åker sadlar bak. Han har liksom inget som "håller dem kvar" och känslan man får är att han "springer ur" dem. Han får aldrig... 2
Svar
33
· Visningar
4 387
Senast: bigganl
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka