Globen Horse show

Sv: Globen Horse show

Jag tror inte han skulle bry sej, men det gör däremot många andra runtikring. Det är INTE kul att betala dyra biljetter för att ha en skrikande bebis bredvid sig större delen av tiden. Inte heller 3-4 åringar som lessnar efter en halvtimme och springer fram och tillbaka och gapar och gnäller. Det har jag upplevt mer än en gång, och av respekt till andra har jag aldrig tagit med småbarn på såna aktiviteter. :crazy:

Nä, men det är skillnad på barn, och olika hur föräldrarna hanterar situationen!
Min dotter har alltid älskat hästar och suttit som en tänt ljus, andäktig och tårögd, på Globen... Jag skulle aldrig byta blöja på läktaren... (hur fasen bär man sig åt då??? :confused:) och de år jag har haft min son med har jag fått gå ifrån showen när han blivit otålig... för aldrig att jag vill förstöra eller irritera någon annan!
För ett par-tre år sedan, när flickan var c:a 6, så köpte jag bara biljett till showen men det gör jag aldrig om! Hon gick runt och berättade för alla att hon inte fick vara hela dagen på Globen för mamma var snål... :devil: (sanningen var att vi var mitt i en flytt, jag var sjuk och orkade inte mer)... men innan (med undantag för ett år då hon var 3, o då var hon arg när pappa kom o hämtade henne) så har hon varit med hela dagar, och hon sköter sig, och hon älskar det, men hästar är hennes allt och hennes livs glädje!
Vissa barn lever för hästar, andra tycker det är "så där" och vissa tycker det är jättetrist. Barn är olika!
 
Sv: Globen Horse show

Hur man byter bajsblöja på läktare:

Man intar kortsidesläktaren i Falsterbo med en treåring, konstant gnällande, en mormor som hela tiden stoppar glass och annat i den trots detta gnällande treåringen, ett gnällande spädbarn, ett antal väskor.
Efter en stund övergår spädbarnets gnällande i gallskrik samtidigt som en odör sprider sig i den 30 gradiga värmen.
Då mormor tjatat på mamman typ en kvart inser lilla mamma att ungen inte kommer att sluta skrika av sig själv utan måste ha ny blöja. Mormor och treåring får då ställa sig upp i gången medan mamma brer ut en handduk på deras platser och där byter på nerbajsat, skrikande spädbarn.
Då folk runt om protesterar snäser man "Va fan tycker du att jag ska göra då?" och "Ska jag låta honom ligga och skrika i stället tycker du?". Då funktionär försöker få bort henne skriker man "Håll du bara käft, jag är snart klar om du bara slutar störa mig".
Sedan lägger man bajsblöjan i den 30 gradiga värmen, mitt i solen, bakom undertecknad och tycker att den kan ligga där tills klassen är klar för hon tänker minsann inte gå och kasta den och missa resten av klassen. Hon har minsann betalt för tre sittplatser och nu får jag sluta störa henne och hennes familj då de ska se tävlingarna.
 
Sv: Globen Horse show

Men jag skulle hellre sätta mig på ett flygplan än i Globen med en 4-5 månaders. På flyget kan du röra dig (utom när personalen säger till såklart) och ingen kan kräva att ni ska vara tysta.

De som inte gillar småbarn på flyg tycker jag får leva med det (det har jag gjort i alla år hittills). Flyg, och tåg för den delen, är till för att transportera sig, i Globen ska man uppleva något - och då tycker jag man kan ha högre krav på sin omgivning.
 
Sv: Globen Horse show

*småskrattar lite för mig själv*

Minns att jag läste den tråden du skrev här på buke om den situationen på falstebo.

Till alla. jag upprepar mig. har inte för avsikt att förstöra upplevelsen i globen för så många som möjligt. Utan tanken var att även jag skulle kunna få njuta lite av fin show och bra tävlingar.Oh inte heller jag kan uppleva det med ett skrikande barn. Alltså, skulle vi åka och hon börjar skrika så går vi därifrån.

Just nu funderar vi mer på om det är alldeles för hög ljudvolym för henne. Hörselskydd för små barn, är de något bra? Är det bekväma för barnet att ha på?
 
Sv: Globen Horse show

*småskrattar lite för mig själv*

Hörrududu! :mad


Det finns en fortsättning om treåringens glass och spunnetsockerätande vs våra tröjor och min dotters långa hår, men det kan vi ta i nån tråd om att ta med ickehästintresserade treåringar på tävlingar.:crazy:
 
Sv: Globen Horse show

I år på Scandinavium "satt" 3 spädbarn i vår närhet.

Nr 1 kom med två väl förberedda föräldrar, hade platser längst ut, och hade hörselskydd i stort sett hela tiden. När ettan blev gnällig (hände kanske 2-3 ggr) tog det päronen ca två minuter att fixa välling, eller lugna barnet på annat sätt. Detta var helt klart en lugn bebis, med smarta föräldrar!

Nr 2 och 3 kom med sina mödrar (i par), mödrarna upptäcker när de kommer in att de sitter mitt på raden, och försöker möblera om 10-15 pers för att få sitta på kanten "för vi kommer ju springa fram och tillbaka" (vi på raden inte gick med på att flytta om satte de sig på några tomma platser intill). De hade dåligt med grejor med sig, inga hörselskydd. Dessa barn trivdes inte i Scandinavium och det berodde iaf till viss del på mödrarna.

Är man lite smidig och väl förberedd går det att ha med små barn på stora evenemang utan att störa resten av publiken.
 
Sv: Globen Horse show

Åk! det går bra! Jag hade med mina när de var små, den ena var knappt fyra mån när han var med, den andra var jag inte på showen med, men väl i annexet och shoppade med när han var 8-9 mån, undvik dock att gå dit mellan showerna för då är det så fullt av köpglada hästmänniskor där och barnvagn funkar inte då, alla blir bara irriterade vilket jag mer än väl förstår :smirk:.
 
Sv: Globen Horse show

Hur man byter bajsblöja på läktare:

Man intar kortsidesläktaren i Falsterbo med en treåring, konstant gnällande, en mormor som hela tiden stoppar glass och annat i den trots detta gnällande treåringen, ett gnällande spädbarn, ett antal väskor.
Efter en stund övergår spädbarnets gnällande i gallskrik samtidigt som en odör sprider sig i den 30 gradiga värmen.
Då mormor tjatat på mamman typ en kvart inser lilla mamma att ungen inte kommer att sluta skrika av sig själv utan måste ha ny blöja. Mormor och treåring får då ställa sig upp i gången medan mamma brer ut en handduk på deras platser och där byter på nerbajsat, skrikande spädbarn.
Då folk runt om protesterar snäser man "Va fan tycker du att jag ska göra då?" och "Ska jag låta honom ligga och skrika i stället tycker du?". Då funktionär försöker få bort henne skriker man "Håll du bara käft, jag är snart klar om du bara slutar störa mig".
Sedan lägger man bajsblöjan i den 30 gradiga värmen, mitt i solen, bakom undertecknad och tycker att den kan ligga där tills klassen är klar för hon tänker minsann inte gå och kasta den och missa resten av klassen. Hon har minsann betalt för tre sittplatser och nu får jag sluta störa henne och hennes familj då de ska se tävlingarna.


:eek::eek::eek: FINNS det överhuvudtaget sådana människor???
 
Sv: Globen Horse show

Du kan slå följe med mig nästa år i Falsterbo, jag hittar alltid de knäppaste exemplaren. Detta året satt vi framför två hobbyridande damer och deras barnaskara. Den ena kvinnan hade ett sto som hon hoppat 1m klasser med och som hon ville betäcka med en världscuphäst för att ta till vara stoets talang som hon uttryckte det. Hela dagen kallade de alla tävlingsryttare på banan djurplågare. De få som inte var djurplågare skulle de se till blev avstängda för att de bröt mot TR på olika sätt (storleken på reklamen på schabrak osv). När jag till sist vände mig om och påpekade att det är internationella tävlingar så hon kan ta sitt TR-gnäll och stoppa det nånstans övergick de till att diskutera vilka hästar som var hingstar och som skulle passa hennes sto (de kom fram till att de flesta var för dåliga för stoet). Jo också var det visst fel avstånd i nån kombination i derbyklassen.

Vill du sitta med oss nästa år?;)
 
Sv: Globen Horse show

Kan inte pappan stanna hemma med henne, med nappflaska + ersättning :idea:. Eller vill han också se showen?
 

Liknande trådar

Äldre Jag och en kompis ska åka ner till Globen och kolla på Horse Show i november. Vi funderar på att stanna fredag till söndag. Ska kolla på...
2
Svar
20
· Visningar
2 284
Senast: Kicki_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp