Globen Horse Show

L

Luva

Jag är lite sugen att åka till Annexet och shopa under Globen Horse show.

Jag har hört, men tänkte kolla om det brukar stämma att om man åker på söndagen (kvällen) precis innan stängning så brukar de rea ut sakerna, stämmer det?

Sv: Globen Horse Show

Rea och rea, det är mer lättprutat på söndag em/kväll :)

Men å andra sidan brukar bara det fula eller ovanliga storlekar finnas kvar men om man är ute efter det kan man ju fynda :)

jag var där innan dom stängde förra året men tyvärr så var det ingen direkt slutrea och det som fanns kvar var mest det ingen annan velat ha, iår ska jag dit på lördagen istället så jag får tag på det jag vill ha :)

Jag var där förra året, sista passet på söndagen och shoppade innan. Dom flesta cob storlekar på grimmor var slut, men full och xfull fanns det gott om. Storlekar märkte jag ingenting av, xs, s och 34 fanns så det räckte iaf ;)
Man märkte inte av nån direkt rea heller, men såklart att alla vill bli av med sakerna istället för att behöva betala för frakten hem, så lättprutat är det nog.
Köpte inte så mycket förra året, men såg en hel del som jag skulle vilja ha och som fanns i storlek och färg.

okay.

Men brukar sakerna vara billigare där än i butik?

De har "mässpriser" oftast 10% vilket är någon hundring på en ridjacka av dyrare märke (JW, Cavallo, Pikeur, Kingsland osv.) så om man tänker ekonomiskt är det inte billigare för du gör ändå (oftast) av med de 10% du "tjänar" på annat vilket många inte tänker på.
Vidare har en del butiker vissa saker som är billigare medan andra saker faktiskt kan vara dyrare än butiken hemma, allt för att tjäna pengar (kallas för locka in kunder i montern).

Man märkte inte av nån direkt rea heller, men såklart att alla vill bli av med sakerna istället för att behöva betala för frakten hem, så lättprutat är det nog.

Eh va?
Exempel på att du har galet fel: Om en butik kan packa ner säg 50 kartonger med schabrak och så säljer de av 30st kartonger, inte säljer de då av resterande 20st bara för att slippa "behöva betala för frakten hem". Packar man saker för att få upp det kan man säkert packa det också för att ta hem och sälja till ordinarie pris i butik också men då handlar det om lagerränta vilken regleras av hur mcyket du har i ditt lager totaltsätt i hela butiksen sortiment. Jag tror inte att butkier sänker från 25% marginal ner till 10% eller än lägre bara för att bli av med sakerna som du får det att framstå som, dålig affäridé sådana fall.

Sthlm Horse Show går snabbare. :idea:

Göteborg Horse Show går ju inte direkt att säga Scandinavium Horse Show...

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 651
Senast: MiniLi
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 925
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 893
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 800
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar