glenn har blivit stor kille!

lizan

Trådstartare
Moderator
jag köpte ju mina grisar i höstas, glenn var då en liten bebis precis utflugen ur sitt bo!

rolgle9nov3.jpg

lite större än när han kom, men ändå liiiten :D
rolgle9nov1.jpg

han och roland har blivit bra vänner, lite gruff ibland när roland får tråkigt och får för sig att "jaga" glenn i buren, men jag tror att det låter värre än vad det är. glenn låter nämligen väldigt mycket. så som han skrek hemma i lägenheten när man öppnade balkongdörren (där höt stod) är knappt så man står ut att lyssna på! :D

flyttade hem till göteborg och föräldrarna varpå dom fick bli utedjur. bor jag kvar till hösten får dom ev flytta till stallet istället, eftersom det inte riktigt finns plats för dom här.

dom ÄLSKAR sin nya utebur, dom verkar aboslut trivas som utedjur, och när det nu i flera dagar regnat konstant och varit ganska kallt på nätterna har jag haft ångest över att dom kommer dö av kylan, men dom verkar inte bekomna av det alls. :p

men jag tyckte synd om dom som inte fått komma utanför buren på nästan en vecka (pga regn), o mamma tyckte också synd om dom, så dom fick komma in en sväng och gå på upptäcksfärd inne istället!

följer aaaaaaaalllllltid efter "storebror"
glennrolandalinge1.jpg

glennrolandalinge2.jpg

glennrolandalinge3.jpg

herregud.. nästan lika stor som storebror! den lilla söta! :love:
glennrolandalinge4.jpg

Sv: glenn har blivit stor kille!

dom var ju under uppsikt hela tiden, det är inte iordning här efter inflytt än.

men dom gnager inte på något faktiskt vad jag märkt, förutom på huset i deras innebur. dom är ju inte lika gnagiga som tex kaniner heller om jag förstått det rätt.

o sladdarna på den andra av dom nya bilderna är inte inkopplade, utan det är gammal elektronik från 60 och 70talet som vi inte vet vad vi ska göra med. :p så det kan dom gnaga på bäst dom vill! :p

hihi. :D

fast roland sträcker alltid på sig när han går. han ser ut som en pingvin fast på 4 ben när han vaggar fram! :D :love:

om dom flyttar till stallet i vinter får du komma o titta på dom vettja! :idea: :D

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så söta :D gillar rolands färg å namn :bump: himla cool färg har ja inte sett förut, den andra va oxå välldigt söt :)

ja han har lite rolig färg roland! han är korsning abessiner och något, kanske därför han är lite annorlunda?

fast jag tycker glenn är snyggast faktiskt... fast dom är ju så olika! :love:

dom heter egentligen sånadär superfina uppfödarnamn... men jag och exet tyckte att dom skulle heta coolare saker, så det blev Glenn efter Glenn Hysén och Roland efter Roland Nilsson.. :D

ja... Gläntans Justice och Gläntans Striking Distance kändes inte så dom. :D

o så bodde vi ju i sthlm då, o då måste dom heta göteborgsnamn (ok, roland är inte göteborgare från början men han gills ändå :D )

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Känner jag behöver lite tips/råd/input här.. Eller skriva av mig åtminstone! Vi har från innan en ettårig corgihane. Något osäker av...
Svar
18
· Visningar
2 002
Senast: mazariin
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 361
Senast: Mirre
·
Övr. Djur har flyttat hem till föräldrarna och då fick marsvinen flytta ut på altanen (men bor jag kvar till hösten så får dom flytta in i...
Svar
6
· Visningar
759
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama