Glasgow eller hans avkommor...?

Comets Tail är 154 (?) cm...så han är ju lite mindre.
Mariana ligger runt 160cm...

Måste kolla hur det är med Meadowbranch Lucky... :D

Manke 165 cm
:eek: :eek: :eek:
Aaaaah! Ja, han var väl ganska stor!!!

Hmmmm...
Måste ta reda på bakåt i stammen - finns kanske nån som är lite lägre...? (Vill ju inte egentligen ha en bjässe - allt mellan 148-168 är "lagom"...typ...) :smirk:

Jo Luckey är super snygg och jätte snäll och trevlig! :bow:

Svar till:
--------------------------------------------------------------------------------

Så det kan kanske bli lite väl vasst för ditt sto?

--------------------------------------------------------------------------------

Det vet man ju inte i förväg... Inte kul att chansa i sånt här samband direkt...
Nej, man kan inte veta i förväg... men man bör ta det i beaktande när man bestämmer sig och med dessa hingst i blodet är det mycket större risk att du för en riktigt tuff och vass häst... Något jag personligen skulle tänka mig för ett par gånger.. (Har ju Humlan och vet med facit i hand att Tap In inte var rätt hingst till mitt sto :crazy: )

Oj, vad svårt det blev nu!!! Gillade ju den möööörka färgen på Comets Tail men det här var inte helt fel heller... *slurp*
Förlåt med är det färgen du är ute efter? :confused:
Den har ju egentligen minst betydelse av allt... :crazy:

Men kul att det finns flera snygga duktiga hingstar till billigt pris (de två kandidaterna ovan är typ lika "dyra")...
Lika dyra?? Det skiljer ju bara ca 14 000:- :eek: :p

Nej, man kan inte veta i förväg... men man bör ta det i beaktande när man bestämmer sig och med dessa hingst i blodet är det mycket större risk att du för en riktigt tuff och vass häst... Något jag personligen skulle tänka mig för ett par gånger.. (Har ju Humlan och vet med facit i hand att Tap In inte var rätt hingst till mitt sto )
Det här kommer ju avgöra eftersom det ÄR det viktigaste! (Vill ha starka ben och lugnt huvud...)

Förlåt med är det färgen du är ute efter?
Den har ju egentligen minst betydelse av allt...
Menat mer som ett skämt! Kanske inte så tydligt bara. :D

Lika dyra?? Det skiljer ju bara ca 14 000:-
Bättre det än 50 000:-!!! :D ;) :angel:

Fast Pine Chip verkar ju inte nedärva skarpa hästar genom arndon vad jag märkt heller...de Pine Chipare jag haft och gjort med har varit kloka hästar........men man vet ALDRIG....däremot så lämnar Smasher mycket trevliga avkommor överlag, men tyvärr kan man få dåliga knän o halsar med på köpet :crazy:

Du har så rätt så, Pine Chipparna verkar vara riktigt intelligenta och trevliga djur.. och det behöver ju inte bli vasst här heller... Jag ville bara sätta upp ett varningens finger för risken att få en "Humla".. :crazy:

Har oxå de erfarenheterna av Smasher.. :(

Sv: Re: Glasgow eller hans avkommor...?

Hej!!

Måste bara säga att de Meadowbranch Lucky avkommor jag sett är skitfina!!! Vet en två års hingst som verkligen är :d
och tidig är den oxå...
Tror han är rätt stor själv Meadowbranch Lucky så man ska väll inte ha nån stor elefant kanske om man betäcker med honom, men annars tycker jag att han är ett jättebra val...

Annars har då iaf de få Comets Tail avkommor jag sett oxå varit skitfina...
Svårt val...
Jobie Tempest gillar jag oxå...
Avkommor efter Meadowbrach lucky blir oftast rätt stora med mycket manke och mycket plats för lungorna och ett helt underbart temperament <3

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 902
Senast: Ottilia
·
Avel Jag har ett connemara-sto, Asasara Dairinn, som är e: Coosheen Finbarr u: Norlunds Mama Mia. Hon hade föl hos uppfödaren i Danmark innan...
Svar
0
· Visningar
1 121
Avel Jag sliter mitt hår! Valack f.2003 hos Voldemars Freivalds e.Rendijs u.Ralfa - Ralfs Modern finns här...
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
Avel blev inspirerad av en annan tråd, och tänkte att jag skapar en egen... Vilken ridponnyhingst skulle ni välja till detta stoet? jag...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: Evergreen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?