Glädjetråden

jacko

Trådstartare
Tänkte vara pubertal och skapa en tråd som är en inverterad Klagomur, dvs här vill jag läsa om saker som gör er glada i ridningen/med hästen/i träningen osv just nu.

Allt skryt är välkommet, oavsett om det handlar om en vunnen Intermediare I eller en lyckad uppsittning! :laugh:

Sv: Glädjetråden

Jag är så himla glad över den sena vintern!
Vi sitter och rider på volten som är mjuk och fin trots att vi närmar
oss mitten av november! (bor i sthlm). Dessutom är det torrt och
+10 grader så helt perfekt ridväder!

Eller hur! Hovis kommer i morgon och jag funderar på att strunta i snösulor! Halleluja. (Ett halleluja känns på sin plats trots att jag bor i södra Skåne, ett hästskokast från Flyinge!)

håller med,perfekt ridväder nu,vill inte ha en vinter till med så mycket snö som vi hade förra året och förrföra....

Ville verkligen avsluta säsongen med en ritt över 60% och igår lyckades jag lotsa runt min 4-åring i LB:2 på 64% trots två stora missar!!! :D
Jätteglad är jag och jag älskar verkligen min lilla häst. 4 år och så klok och snäll. 3dje bortatävlingen, fjärde tävlingen någonsin, och hon beter sig som om hon aldrig gjort annat :love:

Vilken härlig tråd! Verkligen va jag behöver. Tyvärr har jag inte mkt att bidra med. Jag är glad att Pålle håller sig lugn i sjukhage.

Det som gör mig lycklig just nu är att det går så bra i min ridning och att vi utvecklas så mkt och så fort just nu.
För 6 månader sedan kunde vi inte ställa höger utan att vingla eller slå upp huvudet och byta gångart.
Idag kan vi ställa höger i trav och skritt på rakt spår i en öppna och det går rätt så brs lite vingligt än men hon slår inte upp huvudet eller byter gångart längre.

Att bara få va i stallet lukta på hästen prata med alla trevliga människor i stallet gör mig också mkt glad=)

Jag är så himla glad över min häst generellt just nu. Äntligen har jag (efter många svackor) nått MSV i dressyr och vi fortsätter att utvecklas. Hon har blivit så himla duktig sen jag köpte henne. Lugn och fin både hemma och på tävlingsplats. Går bara att glädjas över den hästen :D

Jag är så himla glad att jag äntligen har hittat en häst jag trivs tillsammans med till 110% och som passar mig som handen i handsken:D

Min allra största glädje är att jag får trava på min häst.:love:

Visserligen bara 5 min, visserligen bara rakt fram, men det är sådan obeskrivlig glädje och tacksamhet att ha en pigg och glad 21 åring som jag haft i hela hans liv, och som till synes återigen klarat en lång och svår konvalecens.

Min andra glädje är jag inte alls är lika rädd för att rida min andra häst.:love:
Och att trots att hon ibland kör hela sitt register, så skrämmer hon inte mig längre.

Vilken bra tråd !

Jag är så löjligt glad i mina hästar överlag just nu .De har inte de bästa förutsättningarna men de har en vilja och ett mod som gör att man blir både rörd och lycklig när de försöker på ett så otroligt härligt sätt :love:

Sen att de är så otroligt pigga och glada och så otroligt positiva till allt gör inte saken sämre
Man blir glad av att bara se dem :D

Detta låter kanske dumt, men jag är faktiskt glad att jag tog beslutet att ta bort Tetris. Ponnyn jag har nu är ett sånt glädjepiller att det inte går att beskriva! Det är roligt varje gång jag rider och nu när vi börjat träna känns det helt fantastiskt att äntligen få komma till ridning! Att jag sen får en möjlighet att uppfylla drömmen att ta fram en ponny från inget alls är dessutom vansinnigt skoj.

Har haft lite ridvila pga tentaveckor, men dammade av hästen med ett kort barbackapass på ridbanan innan helgen. Har knappt ridit på ridbana sista tiden innan vilan men han var så jäkla härlig att sitta på! Mjuk, fin, lydig... Inte alls vad jag hade förväntat mig. Det var riktigt kul. :love:

Precis som Qodrofenias hästar har inte min så bra förutsättningar men han har en sån kämparglöd..!

Jag är glad över att jag har världens bästa medryttare som alltid ställer upp när hon kan och som tar så väl hand om min häst.

Jag är så glad över att ha flyttat hästen till en anläggning med stooor utebana med kanonunderlag, nära på arenabelysning samt ridhus. Så vinter, come on :devil:

Förövrig så är jag mycket nöjd med att min tre-åring verkar utvecklas till en mkt trevlig och ridbar individ och att jag hittat en toppentjej som rider honom åt mig.

Jag är glad över att jag är uppe i sadeln efter ett sönderhostat revben! 3 veckor tog det men nu kan jag åtminstånde rida lugnt :)

jag är glad över att "dressyr" passet på pollen idag var superduper bra ^_^, hade gramanen på till en början men hade inte behövt den, hästen var lydig, mjuk i sidorna, det var bara att släppa en mm på tygeln och så fick man en härlig ökning, en mm tillbaka så var det lugn och fin takt igen :love:, gjorde galopp byten i vartannat typ (skänkelvikning 2 steg höger byte, skänkelvikning 2steg vänster byte osv).
och hästen var helt underbar :D, och det är inte så ofta hon är det :p tar ofta en halv evighet att få henne i form och då surar hon ihop och ko sparkar så fort man kräver ngt från henne. så dessa ridturerna när hon lyssnar på mig och det bara flyter på är det jag lever på ^_^.
är hopp ryttare men ska rida lite lokal dressyr nästa år :D.

jag är så glad att hästen och jag äntligen kommer överens igen efter några veckor då vi bara jobbat emot varandra.
Att vi hittat en sadel som passar äntligen och att hästen har mer gångarter än jag trodde. Det är OTROLIGT. Lycklig tjej!

Den dyra hyrhästen har hosta och är ful, jag har inga pengar att rida någon annan häst, och snart blir det för mörkt och halt för att cykla ut till stallet på vardagarna... men guuud vad snygga mina nya ridbyxor är! Jag skulle helst ha på mig dem dygnet runt för de ger mig världens snyggaste rumpa. :love: :banana:

(Räknas sådan ytlig glädje? Hoppas det. :D)

Jag hittade gamla tävlingsfilmer på min fina Stella ifrån 2007 idag.
Var då tvungen att grina lite av nostalgi och lycka över vilken fin ponny jag har. :rofl: :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 598
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 506
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 273
Senast: lizzie
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 761
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar