Gk på viltspår

Gnist

Trådstartare
Blev ungtuppen idag, så nu väntar vi bara på att få besked om vilket datum som han ska träffa de hägnade nallarna för att se om han blir gk även på dem :)

Jakten börjar på måndag och det börjar vara dags att skicka in anmälan till jaktproven och särskilt älgspårsprov för honom snart dessutom, så bollen har börjar rulla igen efter stillaståendet efter det gk provet på permonallen :banana:

Sv: Gk på viltspår

Jo, man kommer ju för var prov/test närmare slutmålet :D

Dessutom tyckte provdomaren att han var av mkt bra typ och helt enkelt väldigt snygg :bump:

Kul att höra, helt klart och nu har han ju börjat få lite mer massa i kroppen, så vi får se om det blir Ammer i november kanske ;)

Summerade ihop hans "meriter" och för att ha en bit kvar tills 2-årsdagen, så är jag väldigt nöjd med hur det ser ut hittills..

Är rätt nöjd med vad han presterat hittills med tanke på hans låga ålder

*HD: A
*Ögon: UA
*Bästa utst.res. - Uhkl kk 1, kv 1
*Permobjörn - Godkänd
*Viltspårsprov - Godkänd

Förhoppingsvis utökas den listan lite under hösten :angel:
Nu är det jakt någon vecka och snart skickas anmälan till jaktprov och älgspårsprov :eek: Lilleman börjar bli stor ;)

Älg sköts ju för honom i fjol och hittills i år har han skällt ståndskall på en tjur i 5 timmar, hittat åt och skällt björn i 15-20 minuter, innan den drog som en duracellkanin och han har ju inte så stor rutin p att stoppa och ställa om björn, så han släppte efter ett tag, men han har ju framtiden för sig :love:

Det som gör det extra roligt är ju att jag har fött upp honom själv och att den gamle och tiken i kombination har visat sig nedärva mkt bra egenskaper som det ser ut nu = jag trodde, planerade och tänkte rätt, vad det verkar.

Nu är de ju som sagt unga, så man vet ju iofs aldrig vad som dyker upp längre fram :crazy: ;)

Summerade ihop hans "meriter" och för att ha en bit kvar tills 2-årsdagen, så är jag väldigt nöjd med hur det ser ut hittills..

Är rätt nöjd med vad han presterat hittills med tanke på hans låga ålder

*HD: A
*Ögon: UA
*Bästa utst.res. - Uhkl kk 1, kv 1
*Permobjörn - Godkänd
*Viltspårsprov - Godkänd

Förhoppingsvis utökas den listan lite under hösten :angel:
Nu är det jakt någon vecka och snart skickas anmälan till jaktprov och älgspårsprov :eek: Lilleman börjar bli stor ;)

Älg sköts ju för honom i fjol och hittills i år har han skällt ståndskall på en tjur i 5 timmar, hittat åt och skällt björn i 15-20 minuter, innan den drog som en duracellkanin och han har ju inte så stor rutin p att stoppa och ställa om björn, så han släppte efter ett tag, men han har ju framtiden för sig :love:

Precis det här summerade jag för gubben nu när vi gick hem från skogen efter o ha tränat en av hundarna... o han var inte helt emot min fundering som jag haft ett tag nu om Cujo som kommande fästman till "lilla grodan":angel:

Älgjakten började mkt bra måste jag säga :laugh:

Efter ett bra arbete och ståndskall, så blev en fin kalv skjuten för Cujo, så det känns inte alltför fel att han är anmäld till 3 jaktprov ;)

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 977
Senast: kryddelydd
·
Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 258
Senast: Hellas
·
Hästvård Jag är fruktansvärt missnöjd med "min" veterinärs insats på min häst och överväger starkt att bestrida fakturan då denna egentligen...
Svar
16
· Visningar
5 820
Senast: Sar24BB66
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 347
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka