gjort en anmälan

Sv: gjort en anmälan

jag ska absolut inte ge mig :D
tänkte jag skulle knacka på fönstret hos grannarna också så att dom är medvetna om att länsstyrelsen tagit upp det, och ta deras nr igen så länsstyrelsen kan kontakta de också.

heja mig :D

FY!!! Vilka människor!
Vad har de hunden till? Att titta på och att lyssna på när den ylar?

Svärmors grannar festade ganska mkt och hade blivit varnade för att de förde oväsen. När de sedan skaffade hund som satt på balkongen (dagtid när de var hemma) eller inne i lägenheten (när hunden var ensam) och ylade så blev de vräkta.

De var dock ute och gick med hunden!

Vissa ska inte ha djur!

jadu jag vet inte riktigt.
tyckte väl det var en fin ras att ha men sen tröttnade dom väl när den blev större.. eller nått.
den lär ju ha ganska mkt kli i benen också stackarn

Och kommentaren om att hunden vill vara ute!:eek:

ja men kanske inte utstängd på en balkong!

(minns när en gammal grannes hund smet, den jagade och bet alla som kom förbi (nafsade, inte högg) och polisen tyckte att "det är väl ändå ingen ute nu när det är så kallt!" Folk flydde som om de vore livrädda. Dagen efter hade det kommit in en anmälan att en pojke blivit biten. Jag förstår inte varför ägarna envisades med att ha hunden kvar.
De hade varit ute o försökt fått tag i den men den vägrade komma så de hade gått in och lämnat dörren till trapphuset öppen i förhoppning att hunden skulle komma hem. Polisen kom tillslut, men de fick ju inte heller tag i hunden. Det hela slutade med att våran andra granne hämtade sin (mycket större) hund, som han hade enorm pli på, och lät den trycka ner hund nr 1 på marken (hundarna kände till varann sen innan) så att polisen fick tag i hund nr1. Det var inte alls roligt, folk vågade ju inte gå ut för hunden var hemsk. SÅ fort man vände ryggen till så for han fram och bet i vaderna och gick du baklänges och tittade på hunden så gick han sakta, sakta efter dig.*ryser vid tanken*)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 922
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
856
Senast: ryujaneiro
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från... 12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 367
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka