gjorde min första foderstatsräkning

lovehorses

Trådstartare
Det gjorde jag i veckan, var spänninade och svårt. fick fundera mycket.:smirk:
Finnhäst på 680 kg,sto 9 år. Skulle hon bara gå på hö hela dagarna skulle hon behöva 18kg hö/dag :rofl: :rofl:
Det är ju extremt...får nog göra lite ändringar.....
Hon är väldigt lättfödd....

Ville bara berätta hur "duktig" jag va. :)

Sv: gjorde min första foderstatsräkning

Visst är det ganska roligt att räkna foderstater? :) Jag sitter ofta och laborerar med olika varianter och funderar hit och dit. (Även om jag ganska sällan verkligen ändrar på foderstaten i verkligheten....)

tyckte mest det var invecklat med alla uträkningar hit å dit....
Finns det någon hemsida eller liknande som man kan räkna ut lättare på??
fuska helt enkelt:smirk:
Jo men intressant var det när jag inte gjort det tidigare....

Det är jättekul att räkna på foderstater ju! Sitter och väntar på min analys ny så jag själv kan sätta igång :D När man har gjort det några gånger så är det inte alls lika svårt längre!

Åhh, snälla! Hur räknar man ut foderstaten åt ens häst? Snälla, lär mig! Jag kan "bara" fuska. Skulle vara så mycket roligare att göra det "på riktigt".:bump:

Jag köpte "Hästens näringsbehov och utfodring", där finns beskrivningar och mycket bra information.

jag gjorde uträkningarna enligt den boken, lite komplicerat när man inte är den bästa på matte.tur att man har en man som kan:D

En fråga: När man ska göra uträkning med kraftfoder å ser vad de innehåller (använder racing prix) Värdena som står på dem är det pär liter vad de innehåller?
Hoppas ni förstår!!!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 672
Senast: Karamello30
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 591
Senast: Pratsch
·
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
4 335
Senast: lovehorses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar