gjorde jag det rätta=lämmnade tillbaka hunden???

M

Malin81

usch, nu sitter jag här alldeles ensam jag hade bara min valp i 2 veckor. Men jag kände att jag inte klarade av honom. Han var super söt m.m men gud vad jobbigt det var med allt kiss och bajs innomhus. Visst dom blir rumsrena. Men jag bor på 4 vån och har fått en knäskada genom jobb i juni 2003. Och att gå ut med vovven många gånger per dag så kände jag att jag börjar få ont i mitt knä igen. Jag kan nästan inte sitta på huk. Och han pep och gnällde vilket gjorde mig lite smått galen. Jag har aldrig haft hund tidigare och detta var en valp av min bror, så jag såg ett tillfälle. Samtidigt så ska jag börja jobba nu på måndag, och jag tycker inte att en bebis ska vara ensam så länge. Att börja jobba var dock inte planerat alls. Men jag tror det är bäst för både mig och vovven hugo att det blir så här. Min bror tog tillbaka honom och ska hitta ett nytt hem. Han är 12 veckor nu. Men gud vad det känns, ont i hjärtat. Då tänker jag på er som haft era hundar hela livet. Gud vad det måste bli enormt tomt att mista en så god vän.... Mvh malin :( :( :( :( :(

Tycker du gjorde helt rätt, ett bra beslut. Hur mycket man än försöker förbereda sig kan man ju aldrig förutse hur det blir i verkligheten.

Visst, det var bra att du lämnade tillbaka vovven. Han har det nog bra nu.
Men tänk dig för nästa gång, en hund ska inte behöva vara ensam mer än 4-6 timmar om dan. En valp ska inte vara ensam mer än några minuter åt gången. Ibland tar det tid att få en valp rumsren.
Ta det som en varning (men inget personligt ändå): skaffa aldrig hund om du inte har viljan och orken att träna den!

Men man kan ju faktiskt tro att man har den viljan och orken, och inte inse förrän valpen finns där att det inte var så. Framförallt om det är ens första hund.

tack för alla svaren, jag är inte så som person som ger upp men nu kännde jag att jag måste tänka på vovven. Jag har tålamod och ville dressera honom. Jag hade sådana framtidsplaner. Men allt blir inte som man har tänkt sig här i livet. Och det är ju omöjligt att veta hur man ska klara av det med valp och hund för även om man har förberett sig med att passa andra valpar och hundar så är ju ingen lik den andre. Men jag vet ju defenitift hur det ska se ut iframtiden om jag skaffar en hund. Som sagt man lär sig av sina "misstag" men jag vill säga upplevelser. Jag älskar denna hund... Men jag kan inte vara egoistisk.. mvh malin med en tår i ögat... :( :crazy: :confused:

Klart att du gjorde rätt.
Jag har haft stor hjälp utav mina föräldrar när det gäkker min lilla valp, annars hade jag aldrig kunnat skaffa hund. Men jag ångrar inte en sekund utav det. :D

Ja, du gjorde rätt. Fler borde vara som du och tänka på hundens bästa och inse "misstaget" med att skaffa valp så snart som du gjorde. Vovven kommer säkert att få ett nytt, bra hem!!!

Du skulle ju tänkt innan, men det är lätt att se nu när man har det svart på vitt.

bra att du kom på det så pass tidigt, ju äldre desto svårare att hitta nytt hem...

Vad va det för ras???

MVH E

Han var en blandras med, schäfer, Berna senner, Rottweiler och Labrador. Skit söt var han man bara smällte av att se honom. ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 540
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 993
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
820
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur