Gizze är dålig

_busster_

Trådstartare
Min lilla rottis kille på 6,5 månader mår inte jätte bra. Han spyr och skiten bara rinner ur honom, han äter inget och brukar vara jätte glad i mat. han dricker lite vatten sedan går han och lägger sig igen. Sitter här och väntar på att klockan ska bli 8 så dom öppnar på veterinärhuset. Är jätte orolig. Han är ju min lilla pärla, han får ju inte må dåligt. Det ha hänt några gånger under hans valp tid att han är lös i magen och kräks lite, men aldrig så här mycket och hela tiden.:cry::cry:
Tror ni det kan vara något allvarligt?:confused:

Sv: Gizze är dålig

Japp ringde dom innan, fick en tid vid 15:00.
Jag va ute med han lite runt huset innan, då sprutade det som den fontän det va inte något fast alls, bara vätska. Och har kommit flera gånger inomhus, han hinner inte till dörren:cry:
Hittade en fästing vid rumpan på honom, det va svullet och rött runt om. Den är borta nu. Men ska säga de till veterinären, det kan ju faktiskt vara den som är orsaken till allt. Maten har varit framme hela tiden men han rör den inte, och jag vet ju hur glad han är i mat så det gör mig ännu mer orolig. Hoppas att tiden kan gå lite snabbare så man får veta vad det är, finns inget värre än när ens snutt är dålig och man inte vet vad det är:(. Det ända jag kan göra är att se till så han dricker, för dom torkar ju ut väldigt fort när dom är små.
//_busster_

Hoppas verkligen jag med. gör så ont att se honom så hjälplös. vet inte vad mer jag kan göra för honom:confused:
Men det är skönt att ha en tid till vet iaf.
//_busster_

Usch då :(:crazy: Hoppas det går bra för er därborta och att det inte är något allvarligt.

Har nu varit hos veterinären, gizmo ha fått en akut gastorenterit, det va tydligen någon tarminfektion och magsjuka:cry:
Han ska inte få äta mat på 2 dagar, bara dricka vatten och äta en pasta som heter diarsanyl för tarmens skull. Sedan ska han få 5 kulor varannan timme av ett foder som hete Hills ID, något som veterinären skrev ut. Han blev röntgad för att kolla så han inte ätit något, och det va bara av den anledningen till att han kräktes, annars hade dom inte gjort något mer sa dom:confused: det är en jätte lättnad att veta vad det va för fel på han.
//_busster_

Du får va väldigt opservant . Så han inte blir ut torkad. Min rottis tiks syster. Har haft en kronglig mage. Legat inne på blåstjärna 2 gåger. Hon är nu 2,5 år o spyr fortfarande i bland.
Lycka till

Jo jag vet. När vi va hos veterinären va han inte uttorkad, men jag gå och "matar" han lite hela tiden med en vattenflaska och det tycker han om. Veterinären sa något om en tarmsjukdom som va vanligt på rottweiler men hon sa aldrig va den hette, vet du vad det kan vara?
//_busstre_

Så skönt för er att få veta vad det är! Är ju så hemskt när de är sjuka!

Lycka till med tillfrisknandet!

/Syrsa

Jo jag vet. När vi va hos veterinären va han inte uttorkad, men jag gå och "matar" han lite hela tiden med en vattenflaska och det tycker han om. Veterinären sa något om en tarmsjukdom som va vanligt på rottweiler men hon sa aldrig va den hette, vet du vad det kan vara?
//_busstre_

Nä jag vet inte. men kan ta reda på det, om dom vet det.

Ja verkligen. Men det ser ut att gå åt det bättre nu iaf. Han ha bara kräkts upp lite slem idag. Nu vill han att jag ska leka med honom, han håller på med sin "pipen" och är på mig hela tiden:laugh:

Fy vad allt kan vända fort. Nu ligger min älskling på djursjukhuset i jönköping:cry::cry::cry:
Han slutar in te att kräkas och han har slutat att dricka. kom nyss hem och jag saknar honom redan.. vill bara åka upp och lägga mig hos honom:(:cry::(

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 738
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 693
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 559
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 980
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka