Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Giltigt för vad?Hur länge är en genomförd besiktning ”giltig”? Jag fattar att det bästa är att besiktiga hästen i direkt anslutning till köp, men ofta läser man att den redan är besiktigad. Hur länge är den då giltig?!?
Så fort hästen tar ett steg till efter utförd besiktning egentligen.Hur länge är en genomförd besiktning ”giltig”? Jag fattar att det bästa är att besiktiga hästen i direkt anslutning till köp, men ofta läser man att den redan är besiktigad. Hur länge är den då giltig?!?
Många säljare vill besiktiga sina hästar innan försäljning för att ha den ganska så väsentliga biten avklarad innan köp. Det händer ganska ofta att man annars står där med en häst som inte är vetcheckad på länge och inte går igenom besiktningen. Men du som köpare har däremot undersökningsplikt, så det kan ju vara bra att då göra en egen besiktning iallafall.Hur länge är en genomförd besiktning ”giltig”? Jag fattar att det bästa är att besiktiga hästen i direkt anslutning till köp, men ofta läser man att den redan är besiktigad. Hur länge är den då giltig?!?
Hur länge är en genomförd besiktning ”giltig”? Jag fattar att det bästa är att besiktiga hästen i direkt anslutning till köp, men ofta läser man att den redan är besiktigad. Hur länge är den då giltig?!?
Jag vill minnas att mitt försäkringsbolag tillämpar en månads giltighetstid, dvs du får försäkra hästen med ett besiktningsprotokoll som är max en månad gammalt.Hur länge är en genomförd besiktning ”giltig”? Jag fattar att det bästa är att besiktiga hästen i direkt anslutning till köp, men ofta läser man att den redan är besiktigad. Hur länge är den då giltig?!?
Exakt. För "vem-som-helst", är det en ögonblicksbild av hästens hälsostatus.Jag vill minnas att mitt försäkringsbolag tillämpar en månads giltighetstid, dvs du får försäkra hästen med ett besiktningsprotokoll som är max en månad gammalt.
Med en bra säljare tänker jag mig att ”hästen är besiktigad” betyder ”min veterinär har kollat hästen utan att hitta några överraskningar så din veterinär borde inte heller göra det under försäljningsbesiktning”.Hur länge är en genomförd besiktning ”giltig”? Jag fattar att det bästa är att besiktiga hästen i direkt anslutning till köp, men ofta läser man att den redan är besiktigad. Hur länge är den då giltig?!?