Giltig uppsägning?

Det är nog en definitionsfråga.

Men att bli på helspänn så fort man hör en bil för vem är det? Ska den hit och vem är det isf? Någon ny anmälan om något? Har inget fönster åt det hållet heller.
Och när sonen är här själv. Vad händer om det kommer någon då?
Och sen då hålla på att svara tillbaka mot de anmälningarna som kommit och bevisa att de är okynnesanmälningar.

Denna stressen konstant i närmare 4 månader har nu gjort att kroppen sagt ifrån. Är i sämre skick nu än när det var som värst efter mordbranden för några år sedan och jag vågar inte pressa mig längre. Och enda boten är att ta sig bort från platsen som orsakar stressen för att sedan varva ner mentalt (vilket tar tid) och läka kroppen. Denna gången har jag iaf en vettig chef på nattjobbet.

Jag förstår! Jag hade nog gjort något (omedvetet) antagande att det lugnat sig för dig eftersom det varit lugnt i tråden, så tråkigt att det inte var så! :(

Men du mår förhoppningsvis snabbt bättre bara du slipper eländet.
 
Nu kastar jag in handduken. Imorgon flyttar jag och djuren härifrån till en sommarstuga mitt i skogen.

Stressen har tagit såpass hårt att jag inte kunnat sova dagtid (jobbar ständig natt) de senaste dagarna och nu idag försvann synen partiellt och golvet lekte karusell.

Sjukskriven tom måndag.
Usch!
Säg till om jag kan hjälpa till på något vis. behöver du eller djuren något?
Du har bara hundar va? Eller är det mer djur som ska med?
 
helt rätt beslut... oavsett om du har rätt eller inte i frågan så är din hälsa det viktigaste! Vad hjälper det om du skulle fått rätt men varit heeeel förstörd å inte kunnat leva... nä... usch! Lycka till på nya stället, hoppas du får lugn å ro där!
 
Jag blir så dj-a trött på detta strul och anmälningar :banghead: flyttade ju hundarna och katterna tillsammans med mig själv igår morse. Nu har det kommit in en anmälan om att mina höns är övergivna (de är kvar på gamla stället och kommer vara tills jag byggt på nya).

Såååå glad att jag är borta därifrån!
 
Jag blir så dj-a trött på detta strul och anmälningar :banghead: flyttade ju hundarna och katterna tillsammans med mig själv igår morse. Nu har det kommit in en anmälan om att mina höns är övergivna (de är kvar på gamla stället och kommer vara tills jag byggt på nya).

Såååå glad att jag är borta därifrån!
såå för att du inte varit "hemma" en natt så är hönsen övergivna :confused: Kan inte vara lätt att äga höns i detta landet :grin:

Lider med dig :heart
 
Jag blir så dj-a trött på detta strul och anmälningar :banghead: flyttade ju hundarna och katterna tillsammans med mig själv igår morse. Nu har det kommit in en anmälan om att mina höns är övergivna (de är kvar på gamla stället och kommer vara tills jag byggt på nya).

Såååå glad att jag är borta därifrån!
Snacka om stört beteende. Typ allt för att djävlas.
 
Hv lämnade ju in en ansökan till kfm om att jag skulle avhysas pga vanvård av lägenheten, två dagar efter jag flyttade in...
Nu har det tydligen kommit till tingsrätten.
Nästan synd att jag håller på att flytta, hade varit en intressant process att följa då bostaden varit i bättre skick efter jag flyttade in än innan.
 
Hv lämnade ju in en ansökan till kfm om att jag skulle avhysas pga vanvård av lägenheten, två dagar efter jag flyttade in...
Nu har det tydligen kommit till tingsrätten.
Nästan synd att jag håller på att flytta, hade varit en intressant process att följa då bostaden varit i bättre skick efter jag flyttade in än innan.

Vilken idiot. Jag är verkligen ingen hämndlysten person, men jag hade nog inte kunnat låta bli att få vissa hämndkänslor av att bli behandlad som du har blivit behandlad av hyresvärden genom att t.ex. anmäla hyresvärden för trakasserier. Men samtidigt så får man nog sluta sig till att det är en psykiskt sjuk människa och att något gott inte skulle kunna komma ur en "motanmälan". Skönt för dig att du har flyttat och jag förstår att du ser fram emot att helt få slippa hyresvärden.
 
Vilken idiot. Jag är verkligen ingen hämndlysten person, men jag hade nog inte kunnat låta bli att få vissa hämndkänslor av att bli behandlad som du har blivit behandlad av hyresvärden genom att t.ex. anmäla hyresvärden för trakasserier. Men samtidigt så får man nog sluta sig till att det är en psykiskt sjuk människa och att något gott inte skulle kunna komma ur en "motanmälan". Skönt för dig att du har flyttat och jag förstår att du ser fram emot att helt få slippa hyresvärden.

En och annan mindre snäll och olaglig tanke på hämnd har ju passerat i tankarna :angel: Men karma brukar komma ifatt så jag bidar min tid.
Undrar bara hur de agerar mot sina elever om de opponerar sig (båda syskonen jobbar som lärare)
 
Hv lämnade ju in en ansökan till kfm om att jag skulle avhysas pga vanvård av lägenheten, två dagar efter jag flyttade in...
Nu har det tydligen kommit till tingsrätten.
Nästan synd att jag håller på att flytta, hade varit en intressant process att följa då bostaden varit i bättre skick efter jag flyttade in än innan.
Och tingsrätten har säkert tid att lägga på sånt larv :devil:
 
Trots att ärendet gått vidare till tingsrätten så gäller tidigare beslut från kfm om att jag ska vara ute ur lägenheten ett visst datum. Detta datum är i nästa vecka.
I onsdags 1/2 så stängde hv av elen till bostaden.
Lätt att flyttstäda, som jag gör just nu, utan att kunna dammsuga och våttorka med varmvatten. Kallvatten finns då den pumpen uppenbarligen går på en annan säkring.

Ska bli såååå skönt att lägga nyckeln på bänken och sedan smascha igen ytterdörren och lämna!
 
Trots att ärendet gått vidare till tingsrätten så gäller tidigare beslut från kfm om att jag ska vara ute ur lägenheten ett visst datum. Detta datum är i nästa vecka.
I onsdags 1/2 så stängde hv av elen till bostaden.
Lätt att flyttstäda, som jag gör just nu, utan att kunna dammsuga och våttorka med varmvatten. Kallvatten finns då den pumpen uppenbarligen går på en annan säkring.

Ska bli såååå skönt att lägga nyckeln på bänken och sedan smascha igen ytterdörren och lämna!
Fotografera och dokumentera vilket skick du lämnade lägenheten i. Även att elen och att varmvatten inte fanns att tillgå är bra att ha dokumenterat.

Har varit med om hyresvärd som ställer till problem även efter utflyttning. Vissa människor mår helt enkelt inte bra.
 
Trots att ärendet gått vidare till tingsrätten så gäller tidigare beslut från kfm om att jag ska vara ute ur lägenheten ett visst datum. Detta datum är i nästa vecka.
I onsdags 1/2 så stängde hv av elen till bostaden.
Lätt att flyttstäda, som jag gör just nu, utan att kunna dammsuga och våttorka med varmvatten. Kallvatten finns då den pumpen uppenbarligen går på en annan säkring.

Ska bli såååå skönt att lägga nyckeln på bänken och sedan smascha igen ytterdörren och lämna!
Stänga av elen innan flyttdatum? Är de helt korkade? Ja det vet vi ju men ändå:devil:
 
Jag har inte lämnat ut min nya adress för att få lugn och ro.

Vad gör då länsstyrelsen? Mailar när de vill ha kontakt? (de har mailadressen)
Nej, de ringer lillgrabbens pappa för att få min adress! Jag har aldrig lämnat hans kontaktuppgifter till lst, så uppenbarligen har de letat i offentliga register för att hitta de uppgifterna.

Varför inte skicka ett mail till mig???
 

Liknande trådar

Hemmet Nu vill jag bara ha hjälp att dubbelkolla med er som har bättre koll, så jag förstått rätt. Jag och sambon ska precis skriva under ett...
Svar
1
· Visningar
1 269
Senast: TinyWiny
·
M
Ekonomi & Juridik Hej! Vi har problem med våra Fd inhyrnader. När dom flyttade till oss påpekade vi att vi ej hade något elagrigat till hagen då...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 366
Senast: Lobelia
·
J
Hästmänniskan Jag behöver er hjälp med några frågor, snabba svar uppskattas!! Lite kort information: Har haft en hyresgäst i mitt stall sedan...
2
Svar
33
· Visningar
9 905
Senast: medkand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp