Gifta sig med papperslös

Gammeln

Trådstartare
Och få 100 000kr. Det är väl ok om bägge är med på det för att den papperslöse ska få stanna. Hur länge måste man vara gift innan man kan ta ut skilsmässa

Ett normalt förhållande med en icke EU medborgare kräver väl att man ska vara gift i 2 år innan man får PUT. Utan att kunna juridiken så skulle jag tro att om man gifter sig med en papperslös så måste denne åka till sitt hemland och ansöka om uppehållstillstånd därifrån...

Ett normalt förhållande med en icke EU medborgare kräver väl att man ska vara gift i 2 år innan man får PUT. Utan att kunna juridiken så skulle jag tro att om man gifter sig med en papperslös så måste denne åka till sitt hemland och ansöka om uppehållstillstånd därifrån...
Men man får pengarna samma dag som man gifter sig eller får man dom först efter PUT

Går det ens? Borde vara krav/lag på att man ska veta vem man gifter sig med.
Finns inga som helst krav på att du ska veta vem du gifter dig med. Men om din partner vill ha uppehållstillstånd i Sverige så måste ni visa för migrationsverket en lång historia över hur ni känner varandra....

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 281
Senast: Presto
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 186
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 102
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka