Getingstick?

S

__Stilett__

min ena häst tror jag har fått ett getingstick.
det sitter på ganaschen. stor rund bula som en "normal" hand storlek (svullnad) känns lite vätskefyllt. hästen ömmar inte, inget sår/bett syns dock på bulan. hästen har ej feber, äter och dricker normalt och ser pigg ut. Kan det vara ett insektsbett tro? pratade med veterinär som trodde det var spark eller stick, fick en salva mot blåmärken (ifall det var spark) som vi skulle stryka på 2 ggr/dag, dock har svullnaden varit lika stor i ca 3 dagar nu.

tips?

Liknande trådar

Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 739
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 740
Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 810
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka