German 490 och Urvin 1741

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Myzan87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 097
Sv: German 490 och Urvin 1741

Hej läste ditt inlägg och jag har i princip växt upp med Urnin 1741 eller Tjalle som vi kallade honom.
Världens goaste hingst jag var nog inte mer än 10 år når man red ut med honom och en massa ston.
Har ju också varit med på en hel del betäckningar och sett åtskilliga ston och föl komma och gå.
Han var mycket speciell mer som en hund faktiskt, ville vara alla till lags, skriv gärna om du vill veta mer.

Man får väl inte lov att döpa hästarna med ett stuterinamn om stuteriet inte är godkänt för en speciell ras? ex om du är godkänd för russ men inte för halvblod får du inte döpa halvbloden med stuterinamn före?
Stuterinamn kan registreras för ponnystuterier. Inom halvblodsaveln får man inte använda sig av stuterinamn som prefix.

Jag har träffat avkommor till German och gemensamt har de haft att de varit talanglösa:( . Jag skulle inte köpa en häst till avel med German i stammen.

En av Sveriges genom tiderna bästa fälttävlanshästar var e. German ;)

han hade allt och var påtänkt att gå OS med JJ, tyvärr så skadade den sig

De German jag har sett har iaf varit väldigt trevliga hästar med bra gång

Vem var det och vad hade den för möderne?

Kul att någon har annorlunda erfarenheter än jag;)

Gerry hette den. Vann det mesta på den tiden både i dressyr och fälttävlan. JJ var två på SM ett år med honom och ägaren vann YR SM och red 4st EM på junior/YR nivå

Tror att det var Ceylon i andra led men vet också att det var nordsvensk i honom

Hittade honom! Stämmer att Ceylon var morfar, det var säkert därifrån han fick sin talang;)

Aaa...men vad trevligt :) det är just den bilden jag fick av honom. Väldigt snäll och älskade körsbär :D

Får man fråga varför man inte får döpa halvblod med stuterinamn som prefix? Om det nu finns en förklaring till varför...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka