M

Moej

Finns det nån chans att få en gerbil tam, som varit "otam" i ett o ett halvt år?

Sv: Gerbiler

Jag köpte två vuxna honor (som sedan fick ungar, hmm... Nåja det är en annan story) och den ena blev så pass tam så att jag kunde lyfta i den m.m. medan den andra bara fräste och ställde sig i ett hörn och högg om man rörde vid den... Så det är nog från individ till individ;)

Sv: Gerbiler

Det är säkert väldigt individuellt hur pass tama de går att få som vuxna. Men ge den tid och stressa den inte för det gör bara saken ännu svårare... Lycka till :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
582
· Visningar
14 095
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar