Gerbiler <3

L

Laylin

Klart att det ska finnas en tråd här för alla oss gerbil-älskare här på buke så nu tar jag initiativet och skapar en! :D
Berätta lite om era gerbiler, vad de heter, hur de ser ut, var ni köpt dom, hur många ni har, hur buren ser ut mm. mm. :bump:

Sv: Gerbiler <3

Jag kan ju börja då :D Jag har två gråa gerbiler som heter Helan och Halvan som jag har haft drygt tre månader nu. Dom bor i en duna-bur på tre våningar i mitt rum och har för närvarnade ungefär 35 cm tjockt med spån, så dom gräver mycket gångar. Har även en hel del upp och ner vända keramik- och rostfria skålar som dom gillar att boa med höet i. Finns rlera trähus i buren med, de flesta mer eller mindre uppätna :p Köpte dom av en kompis som har lite gerbil-uppfödning, dock ofrivillig uppfödning kan man väll tillägga, hanarna smet in till honorna, efter några veckor hade dom fler än 5 gerbiler kan jag berätta :rofl: Tjatade jättemycket och länge på mamma och pappa om att få skaffa mina små gorbisar då vi även har en katt, mamma trodde aldrig att det skulle gå att ha både och så hon sa att vi tar hem dom en vecka på prov så får vi se sen, och det gick jättebra, mamma och pappa blev helt förälskade i dom :love:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 045
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 933
Senast: Hermelin
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka