Twihard
Trådstartare
Jag avskyr att träna, och framförallt jogga. Men jag har gått upp i vikt och behöver även öka min kondis. Så jag bestämde mig för att jogga. Jag har problem med andnginen så jag valde att varva att gå med att jogga. Jag började med att i 3 veckor kanske springa 2 gånger i veckan. Då gick jag 4 minuter, joggade en, gick 4 joggade en i sammanlagt 20 minuter - 4 joggminuter. Därefter började jag springa varannan dag i samma stil med fyra minuters gå och en jogg -ibland mer när det kändes lätt. I 2,5 vecka. Sedan började jag öka upp så jag gick 3 joggade 2 min (20 minuters pass) och gjorde det i en vecka.
Nu är jag uppe på att gå två minuter (förutom uppvärmning med 5 minuter) och springa tre. Så jag har sammanlagt 12 joggingminuter.
Nu undrar jag om ni tror detta ger någon uppenbar verkan? Eller kan jag lika gärna skita i det, om ni förstår hur jag menar? Jag vill inte hålla på med träningsappar då jag inte litar på att koppla upp en telefon på gps osv. Är det normalt bra såsom jag räknar? Duktigt? Fånigt? nödigt? Min plan är att i slutet kunna jogga 20 minuter i streck.
Förlåt för snurrig tråd.
Nu är jag uppe på att gå två minuter (förutom uppvärmning med 5 minuter) och springa tre. Så jag har sammanlagt 12 joggingminuter.
Nu undrar jag om ni tror detta ger någon uppenbar verkan? Eller kan jag lika gärna skita i det, om ni förstår hur jag menar? Jag vill inte hålla på med träningsappar då jag inte litar på att koppla upp en telefon på gps osv. Är det normalt bra såsom jag räknar? Duktigt? Fånigt? nödigt? Min plan är att i slutet kunna jogga 20 minuter i streck.
Förlåt för snurrig tråd.