Gengångare (serien)

Sv: Gengångare (serien)

Var hittar du det? Jag kommer inte ihåg att Simón försökt få kontakt med Adéle tidigare utan trodde första kontaktförsöket var när han kom till hennes fd lgh och frågade efter henne?
Mina egna tolkningar bara, Adéle sa vid något tillfället att 'det händer igen' eller något liknande. Det plus självmordsförsöket ett år(?) tidigare gör att jag tycker det verkar som att hon har sett honom innan. Det kan ju dock ha menats med att hennes psykiska tillstånd kommer tillbaka. Behöver ju inte ha med Simon att göra alls men det måste ju funnits en anledning till självmordsförsöket, som jag tror hon dog av.

Hon dog ju pga dammolyckan, de blev avskurna och flera svalt ihjäl, däribland hon medan han överlevde.
Jag har fått intrycket av att ingen riktigt vet varför hon dog. Sen stämmer det väl inte riktigt tidsmässigt om hon dog i samband med dammolyckan? Hände inte det för 50(?)årsen?

Hon dog ju tydligen 78, vilket är 34 årsen, med andra ord i samma veva som även victor dog, var dammolyckan för 34-35 årsen? :eek: spännande.

Senast ändrad:

*Delvis knapplån*

Jag uppfattade det som att Adele hade "sett" Simon komma tillbaka förut men att det då var hallucinationer. För hon verkade väldigt förvånad när hon kunde röra honom?

Angående bussolyckan så är jag mer inne på att Viktor orsakade den, han verkar ha något "ont" i sig. Tänkte på när han sa till Julie att "det var inte meningen." när Adeles dotter svimmade på studsmattan. Jag tror att han kanske menade det, det var inte hans vilja att visa henne den där synen men någonting driver honom till att göra vissa saker (som att mörda grannen)?

Men om bussen aldrig skulle ha kraschat, varför pratar alla föräldrar om busskraschen och varför dog barnen? Jag tyckte det där var en del av snyggheten i serien, man ser aldrig kraschen utan bara marken och sen blir det mörkt, som om man själv hade suttit i bussen?

Grazing: Angående Serge och Tonis mamma som försvann sådär, det gjorde Viktor med när Julie såg honom genom fönstret, plötsligt var han borta? Men sedan visade han sig ju för henne? Så när Tonis mamma försvann så fick jag bara för mig att hon skulle dyka om bakom honom och äta upp honom. :eek: Jag har sett på för många zombiefilmer tror jag...

Jag uppfattade det som att Adele hade "sett" Simon komma tillbaka förut men att det då var hallucinationer. För hon verkade väldigt förvånad när hon kunde röra honom?
Det är lite så jag uppfattat det också.

Angående bussolyckan så är jag mer inne på att Viktor orsakade den, han verkar ha något "ont" i sig. Tänkte på när han sa till Julie att "det var inte meningen."[/QUOTE]
Samtidigt så kanske han gav Camille synen om att bussen kraschade för att hon skulle undvika den. Han målade väl även teckningarna om vad som skulle hända med grannen innan hon dog? Kanske även det var en varning för vad som skulle hända? Men samtidigt så såg det ju ut som om han gick in till grannen.
Grazing: Angående Serge och Tonis mamma som försvann sådär, det gjorde Viktor med när Julie såg honom genom fönstret, plötsligt var han borta? Men sedan visade han sig ju för henne?
Jag har bara tänkt mig att Victor förflyttar sej väldigt väldigt fort, har inte tänkt på att han bara försvinner faktiskt. Men det kanske han gjorde.

Till alla:

I avsnitt 1, från 43:09-43:41 eldar gubben som hoppade från dammen upp kort på Lena och Camille, sin fru mfl samtidigt som han försöker ta död på sin fru. Jag undrar fortfarande om inte han hade ett större finger med i spelet en vad man kan tro?

I avsnitt 3 när Viktor ritar, 31:56 och framåt, så har han ju ritat endel "monster" förutom Julies döda granne och Toni och Serge. Jag undrar om det är vad som komma skall? Monstrena alltså, eller zombier eller vad de förställer.

Undrar förresten vad "Viktors" riktiga namn är, och om det har betydelse?

Och är det något mystiskt med Simons död? Den har vi ju inte fått se. Visserligen såg Lucy den, men henne litar jag inte riktigt på.

+ Grazing

Det finns inga bevis för att Viktor har gjort något alls, bara mina misstankar. Han kan lika gärna vara ett oskyldigt barn som bara är lite udda. Och han kan ha rört sig snabbt, det kan ju varit hur det var klippt som fick det att se ut som han "hoppade".

Det är bara min gnagande misstanke om att Viktor är någonting mer, men å andra sidan tyckte jag samma sak om Camille i början, nu tycker jag bara hon är en vanlig tonåring (eller ovanlig kanske...)

I avsnitt 1, från 43:09-43:41 eldar gubben som hoppade från dammen upp kort på Lena och Camille, sin fru mfl samtidigt som han försöker ta död på sin fru. Jag undrar fortfarande om inte han hade ett större finger med i spelet en vad man kan tro?
Jag tror allt har hänt förut, att det är någonting som upprepar sig. Det jag inte förstår är varför han tar livet av sig, för uppenbart så är det ju ingen självklarhet att man dör?
I avsnitt 3 när Viktor ritar, 31:56 och framåt, så har han ju ritat endel "monster" förutom Julies döda granne och Toni och Serge. Jag undrar om det är vad som komma skall? Monstrena alltså, eller zombier eller vad de förställer.
Antagligen så ser han framtiden, han är väl synsk på nåt vänster och målar alla dessa folk som kommit tillbaka, alltså dom som var i skogen. Jag hoppas så mycket att det inte blir en zombiegrej av det :crazy:

Det borde ju inte bli någon typisk zombiesplatter iallafall. :D

Det ska bli så spännande imorgon, det är så många saker jag hoppas få svar på innan säsongen är slut. Det värsta som skulle kunna hända är att man inte får svar på något och så ställs säsong 2 in! :eek:

Lägger till: Han tog ju livet av sig genom att hoppa ned i vattnet, och vattnet "slukade" Serge. Han kanske visste något om vattnet, typ det är det ända sättet att "dö"? Fast paret som hängde sig verkar ju ha dött med, än så länge iallafall.

Jag undrar om någon som inte är gengångare skulle kunna lämna byn själv? Serge var ju med Toni och sedan vände Toni, och Viktor var ju med Julie och den där andra kvinnan.

Senast ändrad:

Det ska bli så spännande imorgon, det är så många saker jag hoppas få svar på innan säsongen är slut. Det värsta som skulle kunna hända är att man inte får svar på något och så ställs säsong 2 in! :eek:

Jag läste just en artikel om andra säsongen och även om min franska inte är lika bra som den varit så förstår jag det så att en andra säsong definitivt kommer 2014 - och jag får intrycket av att det är mycket som lämnas obesvarat i sista avsnittet av första då regissören, eller kreatören kanske, benämner avsnittet som "slutet på fas ett".

Här är artikeln om någon vill läsa - med eventuella spoilers, jag tyckte inte att det var så farligt men för säkerhets skull:
http://www.allocine.fr/article/fichearticle_gen_carticle=18619885.html

Lägger till: Han tog ju livet av sig genom att hoppa ned i vattnet, och vattnet "slukade" Serge. Han kanske visste något om vattnet, typ det är det ända sättet att "dö"? Fast paret som hängde sig verkar ju ha dött med, än så länge iallafall.
Jag kom på en sak jag kom på en sak..Kanske..kanske var det den gamla mannen som drog ner Serge i sjön pga att han är en mördare?

För mig är det lite konstigt, folk kommer tillbaka från dom döda och han tar livet av sig för att komma ifrån dom döda som kommit tillbaka. Risken måste ju för honom vara stor att han också kommer tillbaka, han borde väl tänkt på det? Men jag tror han visste någonting, tror han vet vad som kommer att hända och ville inte vara med om det. Hans fru säger ju saker också som tyder på att det snart kommer att hända någonting.
Jag undrar om någon som inte är gengångare skulle kunna lämna byn själv? Serge var ju med Toni och sedan vände Toni, och Viktor var ju med Julie och den där andra kvinnan.
Jag är osäker, vet man vart dom hade varit med bussen innan dom kraschade? För dom kunde ju isåfall åka ifrån byn. Annars är jag helt säker på nästan att det var victor som trollade lite där och gjorde att dom inte kom någonstans.

Fast min teori är ju lite fortfarande också att hela byn är död, att alla i byn är döda av någon anledning bara det att alla inte vet om det än. Att det är därför som dom inte kan lämna byn för den finns inte. Det är den enda världen som finns för dom, som i ett litet mellanläge, varken döda eller levande.

Senast ändrad:

Jag blev nästan lite tjurig när jag såg att det ska komma en omgång till, nu känns det som om det inte kommer att komma några riktiga svar imorgon.

Tror inte det blir några svar tyvär, det blir nog ännu mera frågor är jag rädd för. :mad:

Jag blev nästan lite tjurig när jag såg att det ska komma en omgång till, nu känns det som om det inte kommer att komma några riktiga svar imorgon.
Fast du får komma ihåg att det är ingen amerikansk story utan en fransk, det kommer säkert en förklaring men även mer frågor.

Bra serie,men den gamle mannen som begikk selvmord,hoppet vel ikke ned i sjøen,men på den andre siden av demningen,der det ikke er vann??

Fast du får komma ihåg att det är ingen amerikansk story utan en fransk, det kommer säkert en förklaring men även mer frågor.

Jag är mycket väl medveten om att den är fransk, och tycker väl generellt sett att det är ungefär lika mycket öppna slut och cliffhangers i fransk film och TV som i amerikansk.

Jag tycker tvärt emot, alla franska filmer som blivit omgjorda har varit hiskeligt mycket sämre än originalen. :p Fasa när de gör om den här till en blek amerikansk kopia. :crazy:

Jag har nog inte sett några franska filmer som blivit omgjorda faktiskt, jag kan mycket väl tänka mig att de blir sämre omgjorda men i original gillar väl franska film- och TV-makare ungefär samma sak fast på ett lite annat plan kanske.

kl
Nu har jag bara sett några få minuter av sista avsnittet men jag funderar så mycket på varför dom stannade kvar när dom svalt ihjäl? Varför flyttade dom inte?

Liknande trådar

Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 796
Senast: cambodia
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·
Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 241
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar