Gemensamt sparkonto

sthu

Trådstartare
Vi är på jakt efter ett gemensamt sparkonto med bra ränta.
De flesta konton verkar vara gå att vara en person som har tillgång, vi vill kunna komma åt det båda två.
Tips?

Vi har ica banken idag, men tydligen måste allting avslutad hos dem om jag inte vill ha kvar mitt betalkort.

Det blev SBAB. Gick superlätt och snabbt att öppna konto!
Enda nackdelen är att jag inte kan lägga in det i min huvudbank, just SBAB fanns inte med i listan på "kompatibla banker". Men det är ett litet problem.

Det blev SBAB. Gick superlätt och snabbt att öppna konto!
Enda nackdelen är att jag inte kan lägga in det i min huvudbank, just SBAB fanns inte med i listan på "kompatibla banker". Men det är ett litet problem.
Vad är det som gör att det blir en nackdel? Vad innebär det rent praktiskt?

Ah, helt överkomlig nackdel. Visste faktiskt inte ens att det var en möjlighet att se olika bankers saldo i samma app. 🤔 Hos mig står det nog tom typ tillgångar utanför banken kan ej visas.
Vissa banker går att koppla till Sparbankens app, så man kan se saldo. Det verkar smidigt!
Men som sagt, helt klart överkomlig nackdel.

Vi har lite mera långsiktigt sparande på sbab så jag tycker det är en fördel 🙈
Ja, vi sparar till barnets 18 årsdag (och han är inte född än) så det är långsiktigt för oss också.
Jag gillar att ha koll men är för lat för att logga in på flera ställen :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu när räntorna sjunker sker detsamma med räntan på sparkonton. Jag har Coop och SBAB men skulle vilja ha ytterligare en bank, och vill...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 578
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 470
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 334
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka