Gemensam vårdad - gravid.

Sv: Gemensam vårdad - gravid.

En ogift mamma blir per automatik ensam vårdnadshavare. Pappan kan bli vårdnadshavare så fort faderskapspapprena är ifyllda. Det går att ändra på vårdnaden så länge barnet är omyndigt. Är man överens om att ändra på vårdnaden för ett barn kontaktar man familjerätten som kan skriva avtal. Detta gäller inte för vissa utländska medborgare, kommer inte ihåg de exakta detaljerna.

Sv: Gemensam vårdad - gravid.

Att han inte var skriven på samma adress när bebisen blev till spelar ingen roll.
Jag och min man var inte gifta när jag blev gravid, gifte oss tre månader innan bebisen föddes, och vi behövde inte skriva på något.
Han är inte ens skriven här, utan i en helt annan stad. Fortfarande.

Liknande trådar

Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: Sedna
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 198
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
17
· Visningar
830
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka