Septicemia

Trådstartare
Vad anser du om gel pads? Bättre eller sämre än fårskinn?
Då jag funderar på att byta min fårskinnspad från börjes (alldeles för stor för sadeln som är 17") till antingen en gel pad eller fårskinnspad så vill jag veta vad alla anser om dessa.

Kan tillägga att sadeln ligger bra och är väl avpassad och används enbart på en häst, paden är bara en bekvämlighetsgrej när vi hoppar och det blir lättare att dunsa i sadeln. :angel:

Sv: Gelpad

Jag skulle köpa en Action gelpad om jag var du. Jag använder alltid min!

Gelpad skulle jag tagit!!! Om sadeln ligger bra på hästen är det onödigt att lägga dit en fårskinnspadd som då gör att sadeln lägger sig mer uppe på hästen! (Dvs den ligger ej på plats längre, och detta kan orsaka rygg problem om sadeln inte ligger där den ska!!!) Så en tunn gelpadd skulle jag föredra...

Jag har en aero gel, tycker den är väldig bra. Kostar runt 1200 kr. Hööks har gjort en kopia på den också ;)

Absolut en gelpad, det finns ju ingen vidare likhet mellan fårskinnspadden och gelpaden, två helt olika funktioner.

En gelpad har inte samma funktioner som en fårskinnspad, å tvärtom.
En gelpad är oxå 100gånger bättre.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 827
Senast: malumbub
·
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 191
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar