Gekås Ullared shoppe og bildetråd 2016!

Dona

Trådstartare
Fant ingen Ullaredtråd for 2016, så da lager jeg en. :) Noen som har vært der i det siste og funnet noe kult? Jeg skal dit, men blir neppe før til sommeren da jeg bor langt unna.

Fant ingen Ullaredtråd for 2016, så da lager jeg en. :) Noen som har vært der i det siste og funnet noe kult? Jeg skal dit, men blir neppe før til sommeren da jeg bor langt unna.

Jag var där igår, inga människor och inte några jättefynd nere på häst. En hel del hv polo kläder annars inte något speciellt...

Hemma efter 11 timmar på gekås. Totalt tomt på folk under morgonen, fylldes på lite under dagen. Men väldigt lugnt och skönt.
Tack vare en drive så skrapade jag ihop drygt 1000 spänn i "rabbatcheckar". Tyvärr gick inte så mycke pengar på hästavdelningen.
Men ett par turkosa star rider
En ursnygg glitterhjälm
Nummerlapp med bling
Himalyasaltsten.

Hyllor och ställ var väl fyllda, dock lite dåligt utbud på storlekar :)
Bilder kommer ;)

Jag är kär i ridtajtsen :love:
Silikonet kunde vara klibbigare, men shit vad bekväma de var!! :D
20160131_125253_zps6bhtwzz2.jpg

Hjälmen (som jag nu såg var märkt med VG1 01.040 :D) som skrek mitt namn .love:
20160131_205640_zpsgovavivk.jpg

och saltstenen. Även ett såmaskigt följde med hem :)

Någon som varit där/ska dit innan torsdag den här veckan? Som kan ta lite bilder på hästavd? Är mest intresserad av schabrak strl full allround, och utetäcken i strl 135 :)

Har de fortsatt Horseware-dekken? Godt utvalg? Skulle ønske de kunne få inn Rhino, Rambo og Amigo Bravo også og ikke bare Amigo Hero og Mio.

Jag är kär i ridtajtsen :love:
Silikonet kunde vara klibbigare, men shit vad bekväma de var!! :D
20160131_125253_zps6bhtwzz2.jpg
:up: Jag tänkte beställa ett par till sommaren, hur är storlekarna? Jag läste på hemsidan att man kunde ta en stl mindre än normalt, men jag är alltid så tveksam till såna tips:D
(Vet att man inte får fråga vad de kostar, så du kan ju hinta om de är billigare än 399 på Ge-Kås:angel:)

:up: Jag tänkte beställa ett par till sommaren, hur är storlekarna? Jag läste på hemsidan att man kunde ta en stl mindre än normalt, men jag är alltid så tveksam till såna tips:D
(Vet att man inte får fråga vad de kostar, så du kan ju hinta om de är billigare än 399 på Ge-Kås:angel:)

Jag har vanligtvis strl 44 i tajts (44-46 på vanliga brallor), köpte strl 40 på dessa. Då satt de lite tajt, men inte obekvämt. Har använt de två dagar nu och de har töjts en del. Så nu sitter de perfekt.
Vill dock tillägga att de grå med rosa silikon är gjorda i ett annat tyg, kraftigare men mindre stretch. Så där kan man nog inte gå ner mer än en storlek. :)

De är 50 kr billigare på gekås ;)

Jag har vanligtvis strl 44 i tajts (44-46 på vanliga brallor), köpte strl 40 på dessa. Då satt de lite tajt, men inte obekvämt. Har använt de två dagar nu och de har töjts en del. Så nu sitter de perfekt.
Vill dock tillägga att de grå med rosa silikon är gjorda i ett annat tyg, kraftigare men mindre stretch. Så där kan man nog inte gå ner mer än en storlek. :)

De är 50 kr billigare på gekås ;)

Jag upplever att dom gråa med rosa grip i st 44 kan jag ha dubbla par långkalsonger under medans i mina rosa och turkosa finns det inte en chans att få något under.

Jag har 46 i vanliga oskodda ridbyxorooch jeans.

Jag upplever att dom gråa med rosa grip i st 44 kan jag ha dubbla par långkalsonger under medans i mina rosa och turkosa finns det inte en chans att få något under.

Jag har 46 i vanliga oskodda ridbyxorooch jeans.
Lustigt :)
När jag provade grå i 44 var de så tajta att de sprack nät jag satte mig på huk.
En kompis köpte de och gick ner i storlek som hon gjort på de andra färgerna men vet inte om hon vågar rida i dom då de är såpass tajta.
Medan våra andra färger (turkos, mörkblå och svart med bruna detaljer) har töjt sig så vissa tappar dom.

Någon som varit på gekås nu det senaste. Tänkte om de har hunnit flytta djur och ridsport till fritid. Och om inte om det är kvar som vanligt eller kaos och nerpackat för flytt. Vi ska åka på fredag. Jättesmart när halva sverige har sportlov menmen. Men det är ju för häst och djur vi åker så vill inte åka om den avdelningen är halvtom...

ursäkta stavning och brist på komma. Frågetecken med mera. Skriver från trasig mobil... borde köpa ny sådan istället.

Någon som varit på gekås nu det senaste. Tänkte om de har hunnit flytta djur och ridsport till fritid. Och om inte om det är kvar som vanligt eller kaos och nerpackat för flytt. Vi ska åka på fredag. Jättesmart när halva sverige har sportlov menmen. Men det är ju för häst och djur vi åker så vill inte åka om den avdelningen är halvtom...

ursäkta stavning och brist på komma. Frågetecken med mera. Skriver från trasig mobil... borde köpa ny sådan istället.
Ett tips är att maila/ringa och fråga.

Jag mailade och frågade efter att jag hade sett ditt inlägg, ska dit i nästa vecka. De skulle flytta avdelningen v. 10-11 :)

Jag åker ner en sväng någon kväll i veckan, om någon vill att jag ska titta efter något :)
Vet ni om det finns westernträns , westernutrustning där nu?
Har inte haft häst på några år nu och inte brytt mig så mycket om hästavdelningen på senaste =D

Någon som varit där/ska dit innan torsdag den här veckan? Som kan ta lite bilder på hästavd? Är mest intresserad av schabrak strl full allround, och utetäcken i strl 135 :)
DEt spelar ju ingen roll, för saker där kan ta slut på ett par timmar eller ligga i månader, är ett lotteri =/

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
Utrustning Så min lille hest er øm i mage muskulaturen, og jeg lurer på å kjøpe en ny gjord til hoppsadelen. Finnes det noe ala Eric Tissant...
Svar
7
· Visningar
647
Senast: MimmiNO
·
Hästvård Jeg har en halvfoder hest som jeg har ansvar for (eier har fått baby). På torsdag oppdaget jeg en hevelse/kul under magen. Den gjorde...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jeg er medrytter 2 dager i uken på en ponni hvor hesteier ikke er mye til stede. Jeg vet ikke hvor mange andre medryttere han har men...
Svar
1
· Visningar
1 244
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka