Geir Gulliksens hackamore

A

attsy

Vad är det för extra-rem Geir hade på sitt hackamore på L'Espoir?

Sv: Geir Gulliksens hackamore

såg inte så bra på tv:n, men tittade på den bild nu.. är det en remont nosgrimma han har?
340x.jpg

På tal om något helt annat gällande det ekipaget (förlåt om jag trådkapar lite:D)

Men är det inte väldigt intressant att se hur hästen fungerar med så olika ridstilar. Såg hösten med Ludger Beerbaum, mycket kontrollerad, kort galopp, konstant på tygeln och i form. Till nu när Geir rider hästen, fri i formen, högre tempo men fortfarande lydig och kontrolled.

Tänk vad fantastiska hästar är som kan anpassa sig så efter hur ryttaren rider... OCH hoppa lika underbart och felfritt oavsett ridsätt, fantastiska djur det där:love:

den kanske är tjafsig i munnen och håller på och gapar och grejar trots att en inte har bett i munnen. Sån är min pålle, och då hjälper det ju med remont.

den kanske är tjafsig i munnen och håller på och gapar och grejar trots att en inte har bett i munnen. Sån är min pålle, och då hjälper det ju med remont.

Men det behöver ju inte gapa och tjaffsa för att den har hack, men jag kanske missförstod dig från början =)

Om hästen har hack spelar det väl ingen roll om den gapar, bettet verkar ju på nosryggen och i nacken ;)

Om hästen har hack spelar det väl ingen roll om den gapar, bettet verkar ju på nosryggen och i nacken ;)

Jag har aldrig påsått att det inte gör ngt att hästen gapar. Jag vet hur ett hack funkar, men jag fattade det som Långnos menade att hästen gapade bara för att den hade hack.

Hästen har senaste tiden, även med förra ryttaren varit ganska skarpt ihopsnörad i munnen, vet inte anledningen, men kan ju vara att hästen av ovana går och gapar och tappar koncentrationen? Någon kan väl ringa och fråga? :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Han vann senast det var världscup i Göteborg 2020 och är nu tillbaka och tävlar för 29:e året. Häng med i Ridsport Studio GHS när vi...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 573
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Debatten om spöanvändning inom hoppningen blir allt mer intensiv. Stjärnorna Geir Gulliksen och Jack Whitaker står för två av årets mest...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 731
Senast: Rosett
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 609
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar