Ge mig tips på sadlar med rundbossor!

domino

Trådstartare
På måndag kommer sadelmakaren och provar ut sadel åt min häst :banana:

Jag vill ha en allroundsadel som ger bra stöd, gärna djup sits. Och det skadar inte om det är bred kanal, ju bredare ju bättre! Får max kosta 10000:-

Prestige vet jag, en sån kommer vi prova på honom men vill ha fler tips! Hur är Stübben sadlarna i kanalen?

Obs att det måste vara rundbossor på sadeln!

Tacksam för alla tips jag får!

Sv: Ge mig tips på sadlar med rundbossor!

Stübben har rundbossor på sina allroundsadlar.
Jag har en Siegfried mot dressyr som jag trivts väldigt bra med de få gånger jag ridit i den så den rekomenderar jag dig att prova! :)
Tyvärr skadade min pålle sig så nu har sadeln legat i mitt vardagsrum i ett år..

Passier har, men då får du ju leta efter en begagnad. Tror vissa Zaldi har också? Varför måste det vara rundbossor? Är hästen väldigt överbyggd eller svankig? Kom i håg att inte alla sadlar som har kilbossor ser ut som Kieffer, med bossor som sticker ut tio cm! Om det är så att hästen har kort rygg, så kan en Albion funka, även om den har kilbossor så är dom ganska små. Iaf är min det.

Han har normal/kort rygg, varken svankig eller överbyggd men lång länd så han får tryck av sadlar som har kilbossor (han fick ont av griffin och horsesaver). Så både equiterapeuten och sadelmakaren säger att han sak ha sadel med rundbossor så han inte får ont igen...

Hur är Zaldi då? Tittade på en som hängde på Granngården, en svart allround. Den såg okej ut, kändes ganska tung dock! men hade rundbossor och rätt bred kanal!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
785
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 098
Senast: super
·
Utrustning Efter 30 år som ryttare har jag för första gången fått ridsår, i ljumskarna. Sadeln är utprovad och ny, jag hamnar i en korrekt sits i...
2
Svar
20
· Visningar
2 325
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka