Ge bort cheese cake?

bettysmatte

Trådstartare
Har börjat planera så smått vad jag ska ge bort i julklapp och har funderingar på att baka och ge bort en cheesecake. Det är Leilas New York Style Cheesecake, så den blir stor, hög och JÄTTEGOD:)! Vad är det snyggaste och smartaste sättet att paketera den???
 
Sv: Ge bort cheese cake?

Snyggast är väl att köpa en bricka med lock och ge bort den samtidigt. Annars är väl tårtkartong en smidigt sätt att paketera den.
 
Sv: Ge bort cheese cake?

Åhhh- vilken bra idé! Alltid kul att ge bort lite annorlunda saker. Vad är det för ingridienser i den? Alltså inte receptet nu utan om där finns typ nötter, mandel eller apelsin typ...

Isf kasnke man kan göra ngt fint arrangemang (litet) och sätta på ett handskrivet kort :) Torkad apelsinskiva eller kanelstänger eller... osv...
Ställ sedan kakan på en lite tjockare glansad kartong och slå in i cellofan :)
Man kan ju ändå inte ha den under granen ;)
 
Sv: Ge bort cheese cake?

Eller om man hittar en bra kartong i rätt storlek :) Plasta in den bara så att inte kakan får kartongsmak ;)
IKEA hade mkt lådor sist jag var där...
 
Sv: Ge bort cheese cake?

Jag brukar köpa tårtkartonger från ett konditori här i stan. Där får jag ge 5 kr styck, helt ok tycker jag.
 
Sv: Ge bort cheese cake?

Är du säker på att mottagaren gillar cheese cake? Jag hade blivit väldigt besviken då jag inte tycker sånna är goda. :crazy:
 
Sv: Ge bort cheese cake?

Jag tänkte samma sak, alltså är TS säker på att någon vill ha en cheese cake just på julafton. Jag gillar sådana sötsaker men just på jul skulle jag inte vilja ha, då äter jag andra sötsaker. Däremot kanske ett "presentkort" så att cheese caken kan levereras senare?!
 
Sv: Ge bort cheese cake?

håller med dig, även om Leilas cheese cake är god så är den väldigt mäktig vilket man inte riktigt behöver just på julafton...
Däremot hade jag blivit glad för hembakt bröd eller hemmagjord sylt, tex lingonsylt som är ganska dyr om man ska slippa de utspädda sorterna. Lemon curd är också gudagott. Eller kanske hemmagjord glass?
 
Sv: Ge bort cheese cake?

Däremot hade jag blivit glad för hembakt bröd eller hemmagjord sylt, tex lingonsylt som är ganska dyr om man ska slippa de utspädda sorterna. Lemon curd är också gudagott. Eller kanske hemmagjord glass?

Håller med dig och ovanstående.
Bröd, egna skorpor, marmelad, andra röror, torkad svamp m.m hade jag uppskattat mer :) Man kan ju göra burkarna väldigt fina också. Sen är det ju lite enklare att frakta runt och inte lika akut behov av kyla.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Japp. En rasväljartråd! ;) Har för tillfället två JRTC-russllar, men eftersom gammeltanten är 13,5 år och den yngre förmågan, som är 2...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 614
Senast: em-pirre
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 791
Senast: supercassie
·
M
Hästvård Har kämpat för att få hästen frisk i mer än ett år och egentligen längre då det varit andra bekymmer som jag tror är kopplade till hans...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
10 638
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 593
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp