Gasar men bromsen ligger i

Jag försöker vara aktiv och fixa och dona, men det tar emot. Det känns som om jag gasar men inte lagt ur handbromsen. Jag har i alla fall gjort en sådd med strandkål och en med två sorters chili. Det kliar i fingrarna att fortsätta så, men det är för tidigt för tidigt att så det jag tänkt mig. Så jag får hålla mig.

Jag skulle behöva ta tag i min hushållsbokföring. Jag ligger efter sjukt mycket, men igår lyckades jag bokföra två veckor. Tar jag två veckor om dagen så är jag ikapp om två veckor. Jag har ju t.ex. ingen aning om vad katterna kostar i månaden, eftersom jag inte bokfört de utgifter jag haft. Kan vara bra att veta sånt. Nu kan jag bara göra en gissning.

Senaste elräkningen var en chock. Den var tredubbelt så hög mot månaden innan. Hoppsan. Så nu har jag stängt av luftvärmepumpen och eldar med ved i stället. Det blir så klart mer jobb med det, men jag lider ingen brist på ved. Räknar inte med att det syns på räkningen förrän nästnästa månad då jag var så sen på det.

Jobbsökandet går sådär. Jag skulle vilja få iväg massor med ansökningar, typ en om dagen minst, men det lyckas jag inte med. Jag skulle behöva börja på gym också så att jag faktiskt skulle klara vissa jobb. Men jag vet inte hur jag ska kunna motivera mig till det för tänk om jag ändå inte får ett sådant jobb och då har jag tränat i onödan. Vet inte vad det kostar heller.

Såg förresten ett jobb idag där man skulle jobba hemifrån. Man skulle kunna visa upp godkänt gymnasiebetyg i svenska och engelska om man kom på intervju. Det kan inte jag. I gymnasiet pluggade jag inte engelska. Och även om jag lärt mig engelska på egen hand efteråt så vete tusan om jag vill ha det som språk när jag jobbar. I don´t think so.

Ja gud, inte gör jag det sjungandes och dansandes med en massa ekorrar runt mig precis. Jag är inte Snövit, liksom.

och @Saija

En del har helt enkelt inte förmågan!! Det är en helt annan sak än vi andra som tycker det är trist att betala räkningar men som gör det ändå.

Här är ett lärorikt program om man inte förstår den grejen. Helt normalbegåvade trevliga personer som helt enkelt inte klarar av att hålla ordning eller betala räkningar på grund av att man inte har samma exekutiva förmågor som andra.

https://urplay.se/program/219142-superforaldrar-foraldrar-med-diagnos

Senast ändrad:
Man får lov att orka. Men man är död all ledig tid. Vet att jag räknade timmar när jag var ute på praktik förra sommaren och låg som en skalbagge på rygg varje kväll.

Tror inte heller att man kan bli uppsagd från ett säsongsjobb.
Och du trivdes att ha det så eftersom du jobbar på att få det igen?

Jag söker (minst) 20 jobb i månaden för att kunna få inte cash på ett sätt som gör att jag kan leva ett någorlunda så som jag vill ha det-liv. Är det drömjobbet att arbeta som medlemsvärvare på stan? Nä men det är faktiskt ett sätt att kunna bo i en najs lägenhet och inte på gatan. Att kunna äta bra och kanske till och med lyxig mat regelbundet och det ger mig möjlighet att skämma bort min katt på det sätt han förtjänar. (okej då skämma bort min sambo med men mest katten.) Det är ärligt talat förbannat provocerande att du tror att du ska kunna göra allt det där du vill göra utan att arbeta för det. Jag sliter arslet av mig med jobbsök, med kanske inte de roligaste jobben, med att koka soppor på spikar och ovan på allt ett jävla kaos som IVF innebär. Skärpning tamigfaan
Är du helt tappad??? Jag har sökt 13 jobb den här månaden samtidigt som jag har studerat heltid. Det är jävligt provocerande att du påstår att jag inte vill jobba. Skärpning tamejfan!

Och du trivdes att ha det så eftersom du jobbar på att få det igen?
Nej! Jag söker bara för att jag måste.

Är du helt tappad??? Jag har sökt 13 jobb den här månaden samtidigt som jag har studerat heltid. Det är jävligt provocerande att du påstår att jag inte vill jobba. Skärpning tamejfan!

Det framstår verkligen som att du inte har ett dugg lust med det, inga jobb är intressanta eller duger enligt dig. Skulle jag som rekryterare läsa det du skriver här hade jag varit TOTALT ointresserad av att gå vidare med din ansökning.

Det är du som behöver skärpa dig och bete dig som en vuxen.

Jag måste klara det.
Och du kan inte motivera dig att öka chanserna att klara det? Ja man kan få sparken från alla typer av jobb om man inte klarar dem, även du. Som det är nu jobbar du på att inte klara av det. Du motiverar i inlägg efter inlägg varför du inte behöver motionera. Du fasar inför att bli så utschasad att du inte orkar något och ändå jobbar du för att de ska bli så?

Är det inte lite ironiskt?

Och du kan inte motivera dig att öka chanserna att klara det? Ja man kan få sparken från alla typer av jobb om man inte klarar dem, även du. Som det är nu jobbar du på att inte klara av det. Du motiverar i inlägg efter inlägg varför du inte behöver motionera. Du fasar inför att bli så utschasad att du inte orkar något och ändå jobbar du för att de ska bli så?

Är det inte lite ironiskt?
Nä, det kan jag inte.

Klarade i alla fall av min praktik med toppomdömen.

Nä, det kan jag inte.

Klarade i alla fall av min praktik med toppomdömen.
Ja vill du inte ens försöka tänka på att komma vidare så har du ju fixat det bra med din handbroms. Den är perfekt att ha att peka på om du får lite motivation att ändra på något. Vet du att det inte går så kommer det inte att gå och då har du ju det som du vill ha det eller?

Vill du ha en förändring så kostar det en del ansträngning.

Ja vill du inte ens försöka tänka på att komma vidare så har du ju fixat det bra med din handbroms. Den är perfekt att ha att peka på om du får lite motivation att ändra på något. Vet du att det inte går så kommer det inte att gå och då har du ju det som du vill ha det eller?

Vill du ha en förändring så kostar det en del ansträngning.
Jag har ansträngt mig hela livet. Det var liksom därför jag gick in i väggen också. Människor som inte anstränger sig kraschar inte.

Äh ge dig. Du är inte ensam om att plugga 100%. Jag jobbar dessutom mer än 100 % och söker jobb.

Att kasta skällsord omkring sig när man inte ens vill göra något åt sin egen situation trots att man fått många tips i alla miljoner trådar man startat om samma sak kommer inte att ge något annat än irritation hos dom som försöker hjälpa dig.

@Wille många av oss har nog varit fullkomligt utmattade av nya jobb, senast jag började på nytt jobb så hade jag plockat fram outfits för alla veckans dagar, gjort matlådor och skaffat hästvakt för jag var totalt dränerad av allt nytt. Men de flesta vänjer sig med tiden, förhoppningsvis gör du också det :)

Äh ge dig. Du är inte ensam om att plugga 100%. Jag jobbar dessutom mer än 100 % och söker jobb.

Att kasta skällsord omkring sig när man inte ens vill göra något åt sin egen situation trots att man fått många tips i alla miljoner trådar man startat om samma sak kommer inte att ge något annat än irritation hos dom som försöker hjälpa dig.
Men ärligt, om man tycker det är så irriterande och man känner att man inte når fram, är det inte bättre då att låta bli att läsa trådarna? Även för sin egen skull menar jag.

@Wille många av oss har nog varit fullkomligt utmattade av nya jobb, senast jag började på nytt jobb så hade jag plockat fram outfits för alla veckans dagar, gjort matlådor och skaffat hästvakt för jag var totalt dränerad av allt nytt. Men de flesta vänjer sig med tiden, förhoppningsvis gör du också det :)
Har aldrig känt så på ett nytt jobb.

Jag har ansträngt mig hela livet. Det var liksom därför jag gick in i väggen också. Människor som inte anstränger sig kraschar inte.
Jag talar om nuläget, antingen håller du på som du gör, att motivera varför du inte kan göra saker, rätt eller fel så cementerar du läget eller så försöker du ändra på saker. Hittar rätt hjälp, motiverar dig osv. Det är ditt val.

Jag vet folk som har gjort både jobbat för ett bättre liv och de som konstaterat att det inte går. Det finns folk som varit så utbrända att de inte kunnat ta sig ur sängen och som lever produktiva liv som de trivs mycket bra med, som utnyttjat utbrändheten för att omvandla sitt liv till något mer. Och de som fastnat i att det inte går att göra något. Ingen som jobbat sig ut depression och utbrändhet har ångrat sig som jag känner till i vart fall.

Människor som aldrig anstränger sig lever inte...

Bara för att du anstränger dig innebär det inte att du kommer att bli utbränd igen. Det går givetvis inta att göra som du gjorde tidigare men det finns andra vägar än att göra minimalt för att överleva eller att köra huvudet i väggen och bli utbränd.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama