B

B-T

Herregud det finns ju ingen Gärds tråd än ;) Lycka till Alla som rider i Gärds i helgen.
Vem skall dit nu då?

Sv: Gärds!

Jag ska dit på söndag och rida lätt 100-klass!!!:banana::banana::banana:
Äntligen! Känner mig som ett barn på julafton! Får väl hoppas att känslan är densamma när jag tävlat klart bara ;)

Jag ska dit och rida den *-stjärniga för ponny.
Äntligen! :banana:

Wiee jag ska också rida 100n. Ska bli så kul!! Red en runda på terrängbanan idag för att hoppa bort den mesta av överskottsenergin, det behövdes... Satt på världens kaxigaste och mest självsäkra häst:crazy: Hoppas att han lugnat ner sig lite tills på söndag, annars lär lag vara halvdöd när jag kommer i mål...:angel:
Men kul ska det bli:laugh::love::banana:

Hmm en i debutantklassen fick 200 straff i terrängen, jag visste inte ens att det var möjligt med dagens regler :confused:

200 Straff?! I bara terrängen? Hur lyckas man med det :confused:
Måste vara en rackarns massa tidsfel oxå....

Hästen känns taggad iaf! Har vårkänslor eller nåt! Hoppas han inte bockar loss på dressyrbanan imorgon :crazy:, det gjorde han nämligen i på samma ställe i höstas! Känns som det finns viss risk för återfall;)

skulle åkt dit och ridit ** stjärniga för ponny, men han vart halt, :( är bra igen som tur är, men har gått på finadyn så de blir inge gärds för mig, lycka till ni som ska dit iaf ;)

200 Straff?! I bara terrängen? Hur lyckas man med det :confused:
Måste vara en rackarns massa tidsfel oxå....

Hästen känns taggad iaf! Har vårkänslor eller nåt! Hoppas han inte bockar loss på dressyrbanan imorgon :crazy:, det gjorde han nämligen i på samma ställe i höstas! Känns som det finns viss risk för återfall;)

Hmm Nä det var bara straff ?? Inga tidsfel ??

Det går säkert bra i morgon ! Man blir lite sugen måste jag erkänna :angel:

Men det är bara för att det är soligt och varmt ute :p

Dottern red 0.90 igår i strålande solsken. Allt gick kanon. Ett stopp på sista banhoppnings hindret som dottern tog på sig. Felfri på hinder men 3 sek långsam i terrängen.

Skönt med en premiär som gick bra.

MammaBerg är bara den sötaste påskhäxa jag sett iår :love:

Nästa Sydslätten!

Hmm en i debutantklassen fick 200 straff i terrängen, jag visste inte ens att det var möjligt med dagens regler :confused:

Det måste vara fel någonstans för tiden är inte onormal, kanske ska vara 20 straff för en vägran, men blivit en nolla för mycket. Hur får man annars ihop 200 straff utan att bli utvägrad??

Oj, inte ens jag har lyckats med det. Och då innehar jag ändå den fantastiska bedriften att gå ifrån banhoppningen med 112 straff :angel: och sedan komma ifrån terrängen med sammanlagda summan på ungefär 250 straff :D Utan att hästen hade gjort en dålig bedrift egentligen.

(Pssst... jag red inte hoppningen... :angel: )

Det måste vara fel någonstans för tiden är inte onormal, kanske ska vara 20 straff för en vägran, men blivit en nolla för mycket. Hur får man annars ihop 200 straff utan att bli utvägrad??

exakt :) ska vara en domare för att förstå det :angel:
mänskliga faktorn av inmataren

skulle sett idag då när ryttare nr 1 i 1* fick 126 tidsfel :idea:
roligt har man ibland :rofl:

Tack alla som var där
En härlig påsk med mkt sol, nåja idag kunde den varit framme lite tidigare och ett tips :idea:... vill ni bli kallade söta och fina så bli påskkärring :rofl:

Misstänkte att den mänskliga faktorn hade ett finger med i spelet ang. de 200 straffpoängen...

Så har man då kommit hem igen efter en bra dag i Gärds, måste bara berömma alla trevliga funktionärer som alltid fixar och trixar för att vara alla till lags! Även om det blev lite tajt till terrängen för oss som red i slutet av klassen när det blev kö till hoppningen, men det löste ju sig. Ni är fantastiska!!!:bow::bow::bow:

Min pålle var ganska laddad på dressyren men höll sig inom ramarna denna gång, var dock att sitta som på en tickande bomb men idag exploderade den inte iaf. 54 straff får man väl vara nöjd med....
I hoppningen blev det tyvärr 2 pet, får väl ta på oss ett var, jag och hästen.
I terrängen gick det som tåget, felfritt på hinder med några tidsfel :)

Den där kön till hoppningen var INTE rolig. Varför blev den så lång iår? Flera grejor spelade in.
Vi fick ju ha en paus mellan ponny och häst i terrängen för att dessa inte skulle träffas på framridningen. Det gjorde att terr var tvungen att börja 12. Kortare tid till veterinären. Det gjorde att vi gav ryttarna mer tid ist för 30 fick man 60. Det innebar att det blev tajtare och tajtare mot slutet. En veterinär till hade löst det men kostanderan är redan stora...

Sen var hoppbanorna ganska långa.

Nåja några missöden ska det vara. Tex att skrivare slutar funka, kopieringsmaskiner är för små för uppgiften (fel personer köper in..), kablar går av, dressyrprotokoll skrivs på fel ekipage. (gissa om det gav ågren innan vi hittade felet)
Men vi är nöjda men massor kan bli bättre till nästa gång... :idea:

Har en fundering till arrangörerna: Några dagar före tävlingen kom direktadresserad reklam till min dotter från Ljungbyheds lantmän med foderreklam och en tydlig hänvisning om att vi skulle till Gärds och tävla.Hur hade de fått den upplysningen och vår adress? Förutom det direkt olämpliga i att skicka direktreklam till barn under 16 år ( vilket både Marknadsdomstolen och Konsumentverket motsätter sig) strödde brevet salt i såren på en redan ledsen ryttare då vår ponny blivit oförklarigt halt och vi blivit tvugna att avanmäla. Inte står det väl nåt i det man skriver under i TDB att det är fritt fram att använda adresser för reklamändamål ??:confused:

Den där kön till hoppningen var INTE rolig. Varför blev den så lång iår? Flera grejor spelade in. Vi fick ju ha en paus mellan ponny och häst i terrängen för att dessa inte skulle träffas på framridningen. Det gjorde att terr var tvungen att börja 12. Kortare tid till veterinären. Det gjorde att vi gav ryttarna mer tid ist för 30 fick man 60. Det innebar att det blev tajtare och tajtare mot slutet. En veterinär till hade löst det men kostanderan är redan stora...

Sen var hoppbanorna ganska långa.

Nåja några missöden ska det vara. Tex att skrivare slutar funka, kopieringsmaskiner är för små för uppgiften (fel personer köper in..), kablar går av, dressyrprotokoll skrivs på fel ekipage. (gissa om det gav ågren innan vi hittade felet)
Men vi är nöjda men massor kan bli bättre till nästa gång... :idea:

Domaren blev kanske kissnödig :angel:

Mk trevlig tävlingar som alltid!! Imponerande att ni kan hålla igång alla dressyr banor+hoppning+ terräng samtidigt!!!:bow::bow::love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När det arrangeras internationell fälttävlan hos Gärds Ryttarförening till helgen syns flera toppryttare i startfältet. Tre av fyra...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska mästerskapet i fälttävlan för seniorer avgjordes under helgen hos Gärds RF. På söndagen delades medaljerna ut efter...
Svar
0
· Visningar
524
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev tre rutinerade ryttare på pallen när Folksam Svenskt mästerskap i fälttävlan för seniorer avgjordes hos Gärds RF i helgen.
Svar
0
· Visningar
142
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För tredje året i rad står Gärds RF och Kristianstad International Eventing som värd för Folksam Svenskt mästerskap i fälttävlan för...
Svar
0
· Visningar
354
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka