Sv: Gärds!

Har en fundering till arrangörerna: Några dagar före tävlingen kom direktadresserad reklam till min dotter från Ljungbyheds lantmän med foderreklam och en tydlig hänvisning om att vi skulle till Gärds och tävla.Hur hade de fått den upplysningen och vår adress? Förutom det direkt olämpliga i att skicka direktreklam till barn under 16 år ( vilket både Marknadsdomstolen och Konsumentverket motsätter sig) strödde brevet salt i såren på en redan ledsen ryttare då vår ponny blivit oförklarigt halt och vi blivit tvugna att avanmäla. Inte står det väl nåt i det man skriver under i TDB att det är fritt fram att använda adresser för reklamändamål ??:confused:

Kan bara säga att det definitivt INTE kom via arrangören. Den biten har jag hand om. Och att ngn lämnat adresser på annat sätt från klubben har jag mkt svårt att se. Herregud vi kan ju knappt komma i kontakt med ryttarna. Vem kan göra det?
Ska kolla upp det.
Däremot kan jag säga att ingen av egna döttrarna fått reklam. Någon annan?

Sen ska jag inte säga många ord om TDB och ft här. Ngn arrangör som vill ha tips så hör av er. Där finns gott om buggar och andra saker som man måste tänka på... nyheter sedan ifjol. :mad:

men ibland imp vi folk från Norrland :devil: :rofl:

Jag är oskyldig denna gången ;):D

Och fullt med vatten fick jag i kvarnen.... 200 fel är det bara datorn som sväljer :devil: reklamutskick :o och buggar :p

Nä nu skall jag inte :devil:-las mer. Det är super med dessa tidiga stora tävlingar.

Sen kan väl jag tycka att det är lite synd att arrangörer väljer bort "Stilfälttävlan" för att det inte finns nåt färdigt dataprogram för det, inte sagt att Gärds gjorde det i sina 90-klasser men har hört andra

Sen kan väl jag tycka att det är lite synd att arrangörer väljer bort "Stilfälttävlan" för att det inte finns nåt färdigt dataprogram för det, inte sagt att Gärds gjorde det i sina 90-klasser men har hört andra

Alltså vi fick skäll för att vi körde de gamla programmet i 1*. *suck* När vi skrev proppen och fick den gdk fanns inte det nya och vem kan lita på förbundet att den kommer att finnas på svenska när det är dags så tidigt?
Men visst fanns den svenska versionen, redan i slutet av mars men med hänsyn t våra ryttare valde vi att ha den gamla då det är den som stod i proppen. Många danskar hade fått den via mail...
Vad gör då förbundet? Jo de tar bort den gamla, lägger den nya under den gamlas namn, som om den ersatt den gamla. Folk fick alltås upp den nya även omd et stod att det var den gamla. Då ilsknade mammaberg till. På hemsidan stod t.om att sidan inte var uppdaterad och att det var det gamla programmet men klickade man så kom det nya. Inkompetents finns :devil:

Ang stil bedömning kom den också senare. Vem litar på att det skulle komma tid till säsongen? Sen kör vi ju CR vlket jag tycker är ett vettigt alternativ, även om jag gärna sett lite annorlunda regler.
:idea:

Och fullt med vatten fick jag i kvarnen.... 200 fel är det bara datorn som sväljer :devil: reklamutskick :o och buggar :p

Ha där har du fel. Nästa helg är det en tävlingsplats igång där man tidigare har gjort massor med såna fel för hand men jag håller med om att det är lätt att göra det på datorn. Dock görs felen ofta pga okunskap. :o

Spec på så här stora tävlingar där man inte helt enkelt inte hinner sitta och dubbelkolla allt som man gör när man tex tar det för hand eller har en mindre tävling.

Vi var svettiga.... Vet besiktigade ca 45 hästar i timmen. Hoppbanan svalde ca 30-35 i timmen. I terrängen släppte vi ut var 1,5 minut... Började 12 slutade 17.30 Det gick undan överallt..

Alltså vi fick skäll för att vi körde de gamla programmet i 1*. *suck* När vi skrev proppen och fick den gdk fanns inte det nya och vem kan lita på förbundet att den kommer att finnas på svenska när det är dags så tidigt?
Men visst fanns den svenska versionen, redan i slutet av mars men med hänsyn t våra ryttare valde vi att ha den gamla då det är den som stod i proppen. Många danskar hade fått den via mail...
Vad gör då förbundet? Jo de tar bort den gamla, lägger den nya under den gamlas namn, som om den ersatt den gamla. Folk fick alltås upp den nya även omd et stod att det var den gamla. Då ilsknade mammaberg till. På hemsidan stod t.om att sidan inte var uppdaterad och att det var det gamla programmet men klickade man så kom det nya. Inkompetents finns

Så då plockar förbundet bort 2005 helt.
Verkligen just mot arrangörer och ryttare.
Hur i :devil::devil: ska man kunna arrangera tävling om det i den av förbundet godkända proppen står ett dressyrprogram som inte längre finns?

Vi fick hemskickat från samma ställe. :mad:

Nu är det färdigluskat :angel:

Namnen är plockade från startlistor. Adresserna är plockade via förbundets resultatregister. Så arrangören är inte inblandad på det sättet. Vad man missat är 16-årsgränsen. :crazy:

Spännande :eek:

Vi fick ett mail (tillsammans med fler maj&framåt arrangörer) där det stod att tävlingar i april skall behålla 2005 års program med hänsyn till ryttarna men att vi andra med godkända proppar uppmanades att byta till 2009 års program och en fråga om det var OK.

Att ni då får skäll är ju märkligt :confused:

Eller så är det kanske som OldQ säger föga förvånande :devil:

har bilder från Gärds för den som är intresserad:).
//www.tek.fotosidan.se

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När det arrangeras internationell fälttävlan hos Gärds Ryttarförening till helgen syns flera toppryttare i startfältet. Tre av fyra...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska mästerskapet i fälttävlan för seniorer avgjordes under helgen hos Gärds RF. På söndagen delades medaljerna ut efter...
Svar
0
· Visningar
524
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev tre rutinerade ryttare på pallen när Folksam Svenskt mästerskap i fälttävlan för seniorer avgjordes hos Gärds RF i helgen.
Svar
0
· Visningar
142
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För tredje året i rad står Gärds RF och Kristianstad International Eventing som värd för Folksam Svenskt mästerskap i fälttävlan för...
Svar
0
· Visningar
354
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka