LitenIsa

Trådstartare
Har inte Gärds fått någon egen tråd.

Nåväl, vilka ska dit? Jag ska dit, har en tjej som ska tävla Hugo åt mig nu när jag själv är gravid. Hon ska rida debutanten och det är hennes första tävling, hoppas Hugo är sjysst och lotsar runt henne på ett snällt sätt.

Så ser ni någon med en stor mage som traskar runt med en brun ponnyhäst (han är bara 1,57;) ) så kom gärna fram och säg hej:idea:

Sv: Gärds

Är det den som går parallellt med debutanten på lördagen?

Såg den ** banan på gärds förra året, de hade ett jättefräckt ugglehinder. Hoppas det går bra för dig. Är bara lite avis på alla som rider terräng just nu;)

Jag ska oxå dit!! :D kul att du satt upp en annan ryttare på Hugo! ;) de går nog bra!!

kl

Jaha, då var det dags igen... Halt häst :cry:

Jocke var halt, tom i skritten, idag. Förmodligen sitter det i hoven, han reagerar vid visitation.

Jag hoppas verkligen att det är en hovböld, men jag försöker förgäves få tag på en vet. nu för att kolla så det inte är något annat, som en fraktur.

Skit, skit, skit!

Nej jag lovade mig själv egentligen för typ 6 år sedan att aldrig någonsin starta honom där pga anledningar vi inte behöver skrämma upp halva buke över, men jag anmälde honom iallafall och så fick han en släng av "tying up" förra veckan:( så någon mening var det väl antar jag med det :crazy:

Har inte Gärds fått någon egen tråd.

Nåväl, vilka ska dit?

Hanna ska inte rida **. Hennes axel krånglar fortfarande efter olyckan så hon får vänta. Jag vill att hon ska vara helt ok för att rida **... Hon siktar på Polen istället.
Däremot ska hon rida 2 unghästar i debutant och en i lätt. Lillasyster ska rida lätt.
Ganska lagom med 2 hästar/dag. :)

Nej jag lovade mig själv egentligen för typ 6 år sedan att aldrig någonsin starta honom där pga anledningar vi inte behöver skrämma upp halva buke över, men jag anmälde honom iallafall och så fick han en släng av "tying up" förra veckan:( så någon mening var det väl antar jag med det :crazy:

Tänk att det alltid är så där....alltså att man ska följa sina instinkter! Har man bestämt sig för en sak och sen ändrar sig och det sen blir en sån grej som nu med Hille då blir man ju bara ändå mer säker på att nästa gång följa sin instinkt....

Han är ok nu igen eller? Har du tagit blodprov och kollat vad han låg på? Lånade ut mitt sto på en 2-dagars kurs och givetvis fick hon det med...men det var 10 ggr värre än en släng, hon hade skyhöga värden på blodprovet men 3 veckor senare var hon helt återställd. Gav henne Tokosel förutom sprutan med B-vitamin som hon fick direkt av vet.

Hanna ska inte rida **. Hennes axel krånglar fortfarande efter olyckan så hon får vänta. Jag vill att hon ska vara helt ok för att rida **... Hon siktar på Polen istället.
Däremot ska hon rida 2 unghästar i debutant och en i lätt. Lillasyster ska rida lätt.
Ganska lagom med 2 hästar/dag. :)

Bra att hon tar det lite lugnt, säsongen har ju knappt börjat! Lycka till till bägge 2 iaf!:bump:

kl

Jocke var halt, tom i skritten, idag. Förmodligen sitter det i hoven, han reagerar vid visitation.

Jag hoppas verkligen att det är en hovböld, men jag försöker förgäves få tag på en vet. nu för att kolla så det inte är något annat, som en fraktur.

Skit, skit, skit!

Jag håller tummarna för dig att det är en hovböld men det låter ju så...om du snabbt får den lokaliserad och fixad så kan det ju ordna sig ändå.

Tänk att det alltid är så där....alltså att man ska följa sina instinkter! Har man bestämt sig för en sak och sen ändrar sig och det sen blir en sån grej som nu med Hille då blir man ju bara ändå mer säker på att nästa gång följa sin instinkt....

Han är ok nu igen eller? Har du tagit blodprov och kollat vad han låg på? Lånade ut mitt sto på en 2-dagars kurs och givetvis fick hon det med...men det var 10 ggr värre än en släng, hon hade skyhöga värden på blodprovet men 3 veckor senare var hon helt återställd. Gav henne Tokosel förutom sprutan med B-vitamin som hon fick direkt av vet.

Jo han är ok nu skall börja rida igen om 3 dgr och ta ett nytt blodprov, han fick ju det första gången för 2 år sedan efter terrängen på en tävling i tyskland och sen blir dom ju känsligare, jag hade bara ridit lite joggdressyr nu sist men vad jag inte har tänkt på kanske är att han nu står i ett annat stall med mkt mindre hagar än vad jag haft förr så han kan inte röra sig ordentligt och så hade han vilat i 2 dgr eftersom jag var iväg och tävlade med dom andra och nu i efterhand kan jag ju tänka att ja det var ju dumt .... men jag får se det som att jag nu lärde mig att han aldrig får vila så helt och var glad att det bara är gärds jag missar och inte VM eller OS :D

kl

Skit, skit, skit!

Hoppas det ordnar sig eller så är ödet så att vi aldrig kommer träffas :D

Hovis kommer nu i em, och jag har fått tag på en vet som kan komma imorrn. Vill ju röntga, men ingen klinik hade tid. Denna vet har dock en mobil röntgen så det ordnar sig nog.

Han har för längesen haft en hovbensfraktur så jag blir lite nojig.
Håller tummarna för en hovböld...

Fio: klart vi ska träffas... nångång.. ;)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 142
Senast: ameo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 949
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2