Gardinskena - vad ska jag hänga upp gardinen i?

lundsbo

Trådstartare
Jag har monterat dessa gardinskenor allra högst upp på väggen mot taket på 2 väggar i mitt vardagsrum.
Finns det några färdigsydda gardinen som passar att kroka i där? Vad ska jag leta efter för typ av gardin, de flesta gardiner är färdigsydda för upphängning men inte på skena??

Jag har monterat dessa gardinskenor allra högst upp på väggen mot taket på 2 väggar i mitt vardagsrum.
Finns det några färdigsydda gardinen som passar att kroka i där? Vad ska jag leta efter för typ av gardin, de flesta gardiner är färdigsydda för upphängning men intķe på skena??

Är det skenor som ikeas vidga så har jag hängt något som kallas multifunktionsgardin i dem.

Det kan vara lite olika, men ibland ska man sätta speciella krokar i gardinen som sen passar i skenan.
Men din bild syns inte.
Isf köper man veckbandslängd eller syr dit veckband på gardinen.

Det kan vara lite olika, men ibland ska man sätta speciella krokar i gardinen som sen passar i skenan.
Men din bild syns inte.
Isf köper man veckbandslängd eller syr dit veckband på gardinen.
Krokar har jag och även de plopparna som sitter i skenan som jag ska sätta krokarna i. Har veckband på gardinen som sitter där nu det ser inte så snyggt ur som jag tänkt mig... Känns som det borde finnas något bättre anpassat för denna skena.

Krokar har jag och även de plopparna som sitter i skenan som jag ska sätta krokarna i. Har veckband på gardinen som sitter där nu det ser inte så snyggt ur som jag tänkt mig... Känns som det borde finnas något bättre anpassat för denna skena.
Har du skena på väggen eller i taket?
Har du satt krokarna rätt i veckbandet?

Det finns ju de också som har en klämma som man fäster i överkanten på gardinen. Tror speciellt om skenan sitter i taket att de kan vara lämpliga.
images
images

Det finns ju de också som har en klämma som man fäster i överkanten på gardinen. Tror speciellt om skenan sitter i taket att de kan vara lämpliga.
images
images
Samma klämma går att sätta i skenor på väggen med, bara ett annat fäste till klämman än den du har på bild. Finns bl a på IKEA.

Liknande trådar

Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet Om jag har en vägg som är 300 cm lång och vill hänga gardiner så att hela väggen täcks, hur lång ska de takfästa gardinskenorna vara...
Svar
2
· Visningar
407
Senast: Araminta
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 652
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar