Sv: Garderobsinredning Algot
KL
Idag har jag varit på IKEA och klämt på hyllserian Algot - vilket skit säger jag bara
Men misstänkte att det inte skulle vara något att ha med tanke på att det är väldigt billigt.
Åkte till Bauhaus och kollade på Lundhags hyllsystem - rejält mycket bättre konstruktion. Och dyrare.
Det blev också ett besök på K-Rauta och jag kollade in Elfa hyllsystem. Det är också mycket stabilare än Algot. Dyrare visserligen - men kampanj så just nu blir samma prylar bara 400 kr dyrare än det på IKEA - helt klart värt de pengarna.
Utmed snedtaket kommer jag sätta upp 4 väggskenor, lägger en 180 långt och 40 cm djupt hyllplan. Under blir det en klädstång på 120 cm och en utdragbar byxhängare på 60 cm - får plats med 10 par byxor. Längst ner mot golvet blir det ytterligare ett hyllplan på 180 x 50 för att kunna ställa skor, väskor etc på det.
Till vänster finns ett fönster, så den väggen gör jag inget åt. Till höger kommer det bli en ställning med trådkorgar, ovanför på väggen blir det 2 korta väggskenor med två hyllplan på vardera 50 cm.
Men innan ovanstående utrustning sätts upp ska jag först bara hitta någon fin tapet att tapetsera väggarna med och så ska jag måla taket. Nu sitter det bruna laminatskivor i taket som är från 70-talet. Jag har samma tak i hallen på övervåningen och det målade jag vitt för 3 år sedan. Blev bra så det får bli samma i garderoben.