Garderobsinredning Algot

lizzie

Trådstartare
Jag har två vindsgarderober med snedtak som är mina klädkammare. För att få bättre ordning och reda funderar jag på att sätta upp IKEA's garderobsinredning Algot. Detta för att få till lite hyllor och korgar.

Nu har jag bara en klädstång, och så är golvet belamrat med prylar... :o

Är det någon som har erfarenhet av Algot - eller gjort någon annan lösning när det gäller garderob med snedtag.

/Lizzie

Sv: Garderobsinredning Algot

Den här tråden kommer jag följa! Jag ska göra en walk in-closet av ett rum med snedtak, och har också funderat på Algot :D!

Ska bli spännande att se om det kommer några bra förslag här :)!

Jag ser också fram emot tips :) Har ungefär samma mått som din garderob nr 2, dvs ca 1,5x2 meter. Min har snedtak hela vägen, max 1,9 m och minst 1 m. Idag är där en stång längst in kortsida till kortsida och hylla utmed ena långväggen - kanske kan man få in nåt smartare än, så kanske inte.

KL

Idag har jag varit på IKEA och klämt på hyllserian Algot - vilket skit säger jag bara :(

Men misstänkte att det inte skulle vara något att ha med tanke på att det är väldigt billigt.

Åkte till Bauhaus och kollade på Lundhags hyllsystem - rejält mycket bättre konstruktion. Och dyrare.

Det blev också ett besök på K-Rauta och jag kollade in Elfa hyllsystem. Det är också mycket stabilare än Algot. Dyrare visserligen - men kampanj så just nu blir samma prylar bara 400 kr dyrare än det på IKEA - helt klart värt de pengarna.

Utmed snedtaket kommer jag sätta upp 4 väggskenor, lägger en 180 långt och 40 cm djupt hyllplan. Under blir det en klädstång på 120 cm och en utdragbar byxhängare på 60 cm - får plats med 10 par byxor. Längst ner mot golvet blir det ytterligare ett hyllplan på 180 x 50 för att kunna ställa skor, väskor etc på det.

Till vänster finns ett fönster, så den väggen gör jag inget åt. Till höger kommer det bli en ställning med trådkorgar, ovanför på väggen blir det 2 korta väggskenor med två hyllplan på vardera 50 cm.

Men innan ovanstående utrustning sätts upp ska jag först bara hitta någon fin tapet att tapetsera väggarna med och så ska jag måla taket. Nu sitter det bruna laminatskivor i taket som är från 70-talet. Jag har samma tak i hallen på övervåningen och det målade jag vitt för 3 år sedan. Blev bra så det får bli samma i garderoben.

Liknande trådar

Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 000
Senast: Habina
·
Hemmet Visste inte om detta var prylar&IT eller hemmet, men handlar ju mer om ordning och reda än själva sladdarna. I alla fall: Hur förvarar...
Svar
14
· Visningar
1 925
Senast: Nahar
·
Hemmet :cry: Usch. Jag flyttade nyligen in i ett nytt rum i samma hus jag hyrt i (bor i nåt kollektivliknande) de senaste fem månaderna, och...
2
Svar
38
· Visningar
3 892
Senast: ptr
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka