garderobsfundering

hagel

Trådstartare
jag och pojkvännen har just köpt ett monster till garderob på ikea. den är 236 cm hög och det är inga problem där vi bor nu, med åtminstone fem meter i takhöjd.

men den stora frågan är ju: är den möjlig att resa upp i en lägenhet med standardtakhöjd (240 cm), om vi någon gång får för oss att flytta?

någon annan som försökt sig på projektet? är det överhuvudtaget möjligt?

Sv: garderobsfundering

Vi har haft sådana i gamla lägenheten så borde gått resa dem ;) Dock inte vi som ställt in dom. Men de ska väl vara precis så de går, annars verkar de ju dumt att de säljs :D

Ihopmonterade går de inte att resa.
Är de 236 höga så måste de monteras stående i ett rum med 240 i takhöjd.

Men å andra sidan kan jag nästan tänka mig att det är smidigare att flytta de isärplockade, så om ni ska flytta nån gång i framtiden så monterar ni nog isär dom ändå. IKEAs garderober (antar att det är PAX) tål att monteras och demonteras ett antal gånger.

tusen tack :)!

nu har vi burit upp monstergarderoben (i kartongerna alltså) och vi kom fram till att den garanterat kommer flyttas demonterad ;). vill inte ens tänka på hur tung den skulle vara som monterad!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 590
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 329
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 719
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18