Går tillbaka till vårt förra hus

F

funlight

Ja som jag skrev i rubriken, vad gör jag när min ena katt hela tiden går tillbaka till vårt gamla hus?

Historiken är den att vi flyttade 28 feb, vårt nya boende är bara ca 1 km kanske inte det ens ifrån vårt gamla hus.
Katterna ( två honkatter, syskon, ca 2 år) fick vara inne i 2-3 veckor för att lära känna den nya lgh, började gå ut lite men sedan så fick jag tid för kastrering på båda och tänkte att de fick då stanna inne tills det var fixat.
Började släppa ut dem igen när jag tagit stygnen den 4 april, men de var väldigt "fega" och försiktiga och ville inte gärna vara utan lägre stunder och inte utan sällskap.
Men den ena fröken så drar efter en stund och går tillbaka till vårt gamla boende, den andra håller sig runt trappan (bor i ett två familjshus där jag har hela nedervåningen har alltså utgång direkt ut som i en villa).
Fler gånger har jag hämtat rymlingen (i bil) men nu är hon borta igen och vill inte komma:cry:
Vad skall jag göra, om hon hittar dit varje gång kan hon inte hitta hem då jag varje gång hämtat henne i bilen?
Någon som har något råd?:confused:

Sv: Går tillbaka till vårt förra hus

funlight skrev:
Ja som jag skrev i rubriken, vad gör jag när min ena katt hela tiden går tillbaka till vårt gamla hus?

Historiken är den att vi flyttade 28 feb, vårt nya boende är bara ca 1 km kanske inte det ens ifrån vårt gamla hus.
Katterna ( två honkatter, syskon, ca 2 år) fick vara inne i 2-3 veckor för att lära känna den nya lgh, började gå ut lite men sedan så fick jag tid för kastrering på båda och tänkte att de fick då stanna inne tills det var fixat.
Började släppa ut dem igen när jag tagit stygnen den 4 april, men de var väldigt "fega" och försiktiga och ville inte gärna vara utan lägre stunder och inte utan sällskap.
Men den ena fröken så drar efter en stund och går tillbaka till vårt gamla boende, den andra håller sig runt trappan (bor i ett två familjshus där jag har hela nedervåningen har alltså utgång direkt ut som i en villa).
Fler gånger har jag hämtat rymlingen (i bil) men nu är hon borta igen och vill inte komma:cry:
Vad skall jag göra, om hon hittar dit varje gång kan hon inte hitta hem då jag varje gång hämtat henne i bilen?
Någon som har något råd?:confused:

låt katten vara inomhus ett par veckor till, sen köper du ett koppel+sele och går ut på promenader. i minst några veckor iaf.. är mitt tips.. viktigt att ni kollar lådan ofta nu, eftersom katten är inne mera!! utekatter som måste vara inne mera kan lätt bli uttråkade, så ge den mkt uppmärksamhet, leksaker, m.m.. lycka till!:rofl:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Marvin
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 371
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 978
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar