Går inte och fånga- men bara på morgon

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mirre

Trådstartare
Hästarna går ute nu dygnet runt men får krafft i hagen på morogn.
Funkar bra, dem har sina platser och håller sig där, oftast:D
Sprayar på flugmedel på morogn också, men nya damen gillar inte spray så henne får man svampa tills hon vant sig. men jag får inte tag i henne! Så fort jag närmar mig så drar hon:confused:
Har låtit henne äta klart i lugn och ro-hjälper inte. Gett henne mat och försökt ta henne när hon äter-hjälper inte. Vad göra?
Ta henne först och fodra sen? Hålla i hinken och inte ställa ner den?

Hon är ny så hon testar väl men går att ta henne utan problem övrig tid på dan:confused: Då är det inga problem. Vad ska jag göra?
Nu har hon inte fått nåt medel för det går f*n inte. Hon är inte rädd alls. Knatar bara lugnt iväg så jag inte kommer åt hnne. Skitstörande!

Så tiips!
 
Sv: Går inte och fånga- men bara på morgon

Spraya, svampa på medel före fodringen.
Ta inte med medlet ut i hagen, ställ det utanför i en hink. Sen fångar du henne och sen är det bara att ha på medel. Möjligen samtidigt då hon äter.
Låter ju enkelt, ellerhur:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 012
Träning Lägger den här istället eftersom ingen svarar på hästhantring Hästarna går ute nu dygnet runt men får krafft i hagen på morogn...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Hejsan, ville bara skriva av mig lite om vår omplaceringskille och hur det har gått. Vi har nu haft Valle i drygt 5 månader och det...
Svar
1
· Visningar
731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp