W

Whitaker

Jag är 172 cm lång och väger ca 65-67 kg..ska passa min kompis haflinger (25% welsh) i 5 månader..den är 4 år (smäcker) men bra musklad...145cm i mkh.. är den för liten för mej? eller är det ok att jag rider den..är van vid stora hästar så är inte säker, vad tycker ni?

Sv: Går det?

Din vikt är inga problem, och jag som är 168 red haflinger ett par gånger dock ngr cm större än din kompis. Men eftersom det enbart gäller 5 månader och inte flera år så tycker jag inte det borde vara ett problem

Sv: Går det?

Jag tycker nästan att den är lite liten. Jag är lika lång som dig och väger ca.60 kg, förut hade jag en foderponny (welsh cob=kraftigt bygd, 146 cm/mkh) som jag kände mig lagom på, i slutet lite stor, och den ponnyn var ändå viktbärande och som sagt en welsh cob. Hade henne 10 månader och red mest dressyr och ut, ej så mkt hoppning.

Men det beror ju också på vad du ska ha ponnyn till. Men är de bara lättare arbete går de nog! :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 490
Senast: Farao
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: Sirap
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka