Går det att hitta honom?

Jag hade en djävulskt snygg hantverkare hemma en gång, ringde upp det telefonnr jag fått av hyresvärden om jag behövde kontakta dem ang nått innan de skulle komma. hamnade hos hans chef som satt i samma bil som killen i fråga :D fick killens fb men efter lite kontakt där visade det sig att killen iallafall inte var nått för mig.
Men jag säger ändå KÖR BARA!
 
Jag hade en djävulskt snygg hantverkare hemma en gång, ringde upp det telefonnr jag fått av hyresvärden om jag behövde kontakta dem ang nått innan de skulle komma. hamnade hos hans chef som satt i samma bil som killen i fråga :D fick killens fb men efter lite kontakt där visade det sig att killen iallafall inte var nått för mig.
Men jag säger ändå KÖR BARA!
Jag ska vänta och se om kompisens ragg accepterar mig på FB. Annars ska jag skriva ett meddelande i alla fall och i sista hand så tänker jag fan ringa honom (om jag orkar vänta.. :D )
 
En arbetskamrat fick ett brev per post som, i stora drag, lät som följer:

"Jag var på en kryssning och träffade mina drömmars tjej, det enda jag vet är att hon heter X och bor i X-stad. Är du rätt person, ring mig på xxx-xxx xx xx. Hälsningar XX".

Alltså helt seriöst! Hon visade mig brevet. Det var längre och mer ingående men ändå, han måste verkligen ha skickat ett sånt brev till ALLA som heter X och bor i X-stad. Vår stad är iof inte SÅ stor men ändå O_o vi räknade ut att det iaf rörde sig om 20 - 25 personer har jag för mig. Fast om jag söker på Eniro nu får jag fram 68...!

Hon var för övrigt inte rätt person ;)
 
Jag och min vän körde i kapp med en kille hela vägen från Örebro till Alingsås för några år sedan. Han såg snygg ut i profil :p
Så vi tog regnumret på bilen och snokade upp ägaren, givetvis stod det på hans far. Men han hade ett rätt ovanligt efternamn, så vi sökte på efternamnet på hitta och fick upp en hel drös.. gissade oss fram vad han kunde heta, sökte på fb och vips där va han! Snokade upp telefonnumret och jag skickade ett sms med texten "Tack för sällskapet hem ;) "

Dejtade killen aktivt i 3 månader och sen till och från ett par år :p

Så visst sjutton går dom flesta att snoka reda på ;) Heja heja!
 
Jag kan också flika in med en historia som bevisar att allt går med lite god vilja... En bekant till mig blev en dag plötsligt uppringd av sin chef som sa att en kille hade sett henne köra förbi för någon halvtimme sedan och nu ville ha hennes privata nummer. Kompisen hade alltså varit ute och kört i tjänstebilen, killen hade sett henne och blivit kär, antecknat företaget och ringt upp direkt för att ta reda på vem hon var! De träffas förvisso inte idag såvitt jag vet, men det är en rätt fin (och smått osannolik) historia tycker jag!
 
Googlat på båten,datum,och någon mer info så kanske nån bloggat om något så du får upp rätt företag och kan snoka vidare där? :banana:
 
@Mineur Måste dock få inflika att jag inte håller med om att det är en så fin historia egentligen? :p Snacka om att bara falla för en persons utseende när man "blir kär" enbart genom att ha sett hen genom en bilruta. Att människor dessutom går igenom all möda (anteckna, kolla upp företag, ringa chef o.s.v.) för en person man bara känner rent utseendemässigt? Nästan skrämmande ytligt. Men det kanske är vanligt att det fungerar så :)
 
@cherie fast är det så ovanligt? :p Ofta attraheras man kanske av utsidan i första hand, men att det är personligheten som avgör om man blir fortsatt intresserad eller om det visar sig vara en flopp.
 
@AraSlei För mig känns det ovanligt att man går så pass mycket på utseendet att man till och med bemödar sig att man forskar och ringer runt för att försöka få tag i personen. Man har ju inte ens hejat på varandra?! Tycker det känns som världens lotteri, men det är väl för att jag anser att attraktiva människor finns det överallt men attraktiva personligheter är mer sällsynt. För mig skulle det kännas helt befängt, och meningslöst, att försöka forska fram vem den attraktiva personen som gick förbi mig på gatan var UTIFALL hen är min drömpartner! Tycker det ändå är annorlunda om det är en person man attraheras av utseendemässigt men som man ändå stött på några gånger och således har en någorlunda uppfattning om. Eller som det är väldigt enkelt att ta kontakt med, t.ex. grannen man stöter på i hissen.

Äsch, jag svamlar, vet inte vad jag vill ha sagt... Kanske bara att det känns befängt för min del men det betyder ju inte att det kan vara vanligt förekommande eller helt förnuftigt för andra :)
 
@cherie, intressant det där. Själv tycker jag inte att det är speciellt konstigt att man letar upp någon toksnygg person man sett, men å andra sidan har jag själv betydligt lättare att hitta trevliga personer som säkert hade varit jättebra partners osv än att hitta attraktiva personer :p Att då inte ens kolla upp om de ytterst få fysiskt attraktiva personerna är trevliga vore bara dumt. Dessutom skadar det väl aldrig om någon råkar vara både extremsnygg och trevlig? Spelar det egentligen någon roll vad man upptäcker först?
 
Nu ger jag mig lite halvt in i tråden :p

@cherie Jag förstår vad du menar, men samtidigt så känner jag att för att jag ska falla för en människa så måste jag attraheras av utsidan och det händer ju för det mesta först. Att dra det så långt som att man är övertygad om att man har träffat sin dröm- och livspartner efter att ha sett någon i tre sekunder, eller dejtat i någon månad för den delen, kanske är att dra lite väl höga växlar på en gång...

Men att haja till när man ser någon för att man tyckte att hen var så fruktansvärt snygg och vilja kontakta personen i fråga tycker inte jag känns ytligt. Och att leta upp en främling med utseendet som enda premiss slutar ju i värsta fall sluta med att denne får en väldigt trevlig komplimang men inte är intresserad. Jag ser liksom inte problemet? Man upptäcker ju ändå rätt fort om det är någon som man passar ihop med eller inte, oavsett utseende.
 
@Red_Chili och @Sotfux Ja, jag förstår hur ni menar också. Summan av kardemumman är nog att vi är olika helt enkelt :) Jag ser inget direkt problem heller, hur människor väljer att agera är helt upp till dem. Jag tycker bara inte att en sådan historia är "fin", jag skulle inte heller vara ett dugg intresserad av en människa som letade upp mig enbart på grund av mitt utseende för jag skulle avfärdat personen som ytlig. Och jag inser ju nu att det resonemanget, om något, också är oerhört ytligt ;)

Hoppas dock att TS hittar personen hon söker, ska följa tråden med spänning!
 
@cherie Jag förstår hur du menar! Sen är jag så pass elak att jag nog definitivt skulle tänka, om nån letar upp mig bara efter att ha sett mig, att personen var lite lätt galen. Jag ser snygga killar varje dag men skulle inte få för mig att jaga rätt på någon faktiskt. Skulle nån göra sig omak för att hitta mig så skulle jag nog tänka att hen var lite för excentrisk för min smak.

Är ju såklart helt annorlunda i TS fall där hon faktiskt umgåtts med människan.
 
@niphredil jag känner lite så jag med! Men sen är jag inte van vid att få överdrivna komplimanger om mitt utseende heller, kanske är det annorlunda om man är SUPERSNYGG och är van att få den uppmärksamheten? (Nu menar jag ju absolut inte att inte du är det då ;))
Hade jag dock varit med om det TS beskriver så hade jag tyckt det var mindre märkligt att bli uppletad :)
 
Ja, jag känner helt annorlunda angående TS fall jag med, om det inte framgick av det jag skrev så skriver jag det nu! :)
 
TS
Jag har en liknande historia. Träffade en kille för flera år sedan och tog aldrig numret men ångrade mig efteråt. Jag hade förnamn, yrke och vilket område. Så jag ringde till ett antal företag inom hans yrke och frågade efter honom (till råga hade han ett ganska ovanligt namn…). Hamnade rätt till slut och talade med hans chef som hojtade rätt ut i en lagerlokal (?) att en tjej från helgen sökte honom. :p
Hursom blev han väldigt smickrad att jag letade upp och bjöd mig på några dejter men det var inget för mig i slutändan i alla fall. Roligt att våga :)


Kom på att jag en annan gång lyckats hitta en man på FB genom enbart en bild som jag tog på en springtävling. En kompis vart så förtjust i honom så hon fick mig att söka fram honom. Vi är vänner på FB idag men han hade tyvärr fru och barn :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp