Går det att hitta honom?

@Aliche I min post nr 126 har jag förtydligat vad jag menar :). Kan inte länka från telefonen men du kanske kan hitta, är ett par sidor bak. Utöver det orkar jag inte dra allting ännu en gång, tyvärr alltså.

Angående det jag skrev att jag skulle vilja jobba med mig själv om jag ansåg otrohet vara motbjudande/hemskt el dyl så känner jag att det är lite märkligt att jag behöver förtydliga igen men eftersom du uppenbart missförstått så gör jag det ändå: Jag syftade bara på mig själv och inte på någon annan. Det var inte en känga till någon, det var inte på något vis menat så. Det var bara ett ärligt konstaterande: skulle jag känna att otrohet var så hemskt att det var värre än att bli utsatt för aggressivt eller kontrollerande beteende skulle jag personligen vara tvungen att jobba på just det eftersom jag då inte skulle våga vara i en relation. Jag har tidigare haft den åsikten nämligen och jag vet hur jag mådde då. Jag var osäker och orolig och kunde exempelvis inte slappna av när min (dåvarande) sambo var på kryssning på jobbet. Just för att vår relation stod och föll med att han inte någonsin skulle vilja vara med någon annan. JAG fixar inte att känna så så skulle jag göra det (igen) skulle JAG vilja jobba på det.

Angående att jag skrev att det var tramsigt så står jag fast vid det. Jag avskyr när man lite löst blir anklagad för att ha skrivit något man inte skrivit, något som sedan förtydligades ännu mer när du citerade mig och det inte alls på något vis faktiskt provade din point.

Nu är jag klar med den här tråden för jag orkar (som sagt) inte dra allt varv på varv på varv. Jag har sagt mitt. @sky_fly Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig. Din relation låter väldigt svajig och tuff och det måste vara jobbigt att dels kämpa med osäkerhet och svartsjuka, samt inte känna att du kan ta upp saker när du vill (som exempelvis din oro för hans alkoholkonsumtion). Hoppas du kommer fram till något som känns absolut suveränast för dig. Och glöm inte - det är himla himla fint att vara singel också!
 
Har skumläst igenom alla svar men tänker inte ge mig in i diskussionen. Haha!

Nu är mina farhågor bekräftade. Åkte till Tälje och fick vända efter någon timma. Något grönan blev det inte alls.
Hans kompis ringde och han satte på högtalare. "Fan vare najs att hångla med xx igår?"
Efter samtalet så lovade pojken att det bara var en tjej som alltid myttade. Han skulle aaaaaaldrig strula med henne.
Nehej, jag får lov att tro på hans ord. Ca tio min senare så säger han "eller ja alltså.... jag pussade henne lätt på munnen. Vänskapligt du vet." NEJ JAG VET INTE!!! :cool:

Sen väntar vi på bussen och han håller på att fippla med mobilen. Får snart ett sms "alltså det blev ganska dålig stämning när du berättade det där. E hörde ju allt.." (han skickade alltså fel och jag påpekade det för honom)
Där fick jag nog, väl nere på stan så fick han tillbaka ringen och jag vände på klacken. Bara åka gråtandes, arg och förbannad hem i ca 1 timma. Roligaste dagen i mitt liv.

Jag går sönder!! :cry::cry:
 
Tora skrev att det kontrollerande eller aggressivt beteende inte är värre än att vara otrogen.
Nej det skrev jag inte det är bara du som tolkat det så.

Jag menar att det inte är bättre att vara otrogen för att det hamnar i kategorin respektlös mot sin partner och jag tycker att det är lika illa att vara respektlös på vilket sätt det än är. Det finns liksom inga grader på respektlösheten som man skall stå ut med.

Man skall inte stå ut med misshandel, nedsättande ord, otrohet eller något annat som partnern gör som får en att må dåligt.

Allt som får en att må dåligt är lika illa och lika stor anledning att lämna.
 
@Tora det där va precis vad jag ville få fram! Det finns inga grader i helvetet, det som är dåligt är dåligt och jag tror att man ska akta sig för att prioritera dåliga saker ens partner gör; otrohet ganska dåligt, namecalling lite mer dåligt, misshandel är sämst. För mig är dom alla respektlöshet och jag tycker inte man ska förminska någon som blivit bedragen med att det kunde varit värre, han kunde ju ha slagit dig. Eller tycka att otrohet kan man jobba igenom men inte om någon kallar mig en bitch.

Respektlöst är respektlöst är respektlöst. Inga men, inga i jämförelse med, inga jamen iallafall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp