Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Går det i dagens läge att göra fynd när det kommer till hästar?
Är det fel på alla som säljs för billiga pengar?
Jag upplever att det finns mycket billigt till salu just nu och det kan väl inte vara fel på alla..
Klart det går att göra fynd, iallafall inom en stor del av marknaden. Men det är samtidigt mer dåliga hästar på marknaden än vad det någonsin har varit. Marknaden är översvämmad och det blir den knappast med jättebra hästar.
Så det handlar nog mycket om köparens kunskap om jag ska vara ärlig.
Marknaden är dålig för de flesta säljare, men det gamla ordspråket man får vad man betalar för och kvalitét kostar är nog aldrig inaktuellt.
Många lägger inte ut sina bra hästar på annons i en marknad som denna utan håller på dom eller säljer via kontakter.
Och vad gäller avel så är det tyvärr ofta så att de seriösa och duktiga lägger mer pengar och tid på sin avel och det är dom som lägger ner först. Då kliver andra in och avlar lite till och sedan står vi där med en massa överskott och inte så många fynd.
Samtidigt finns det alltid dom som måste sälja till vilket pris som helst och kan man skilja agnarna från vetet är det klart man kan göra fynd!
Jag upplever att det finns mycket billigt till salu just nu och det kan väl inte vara fel på alla..
Det beror väl på vad du menar med
1. fynd
2. billig häst
3.. bra hsät.
vad är du ute efter för häst? unga individer är det sällan fel på . billiga, äldre importer skulle jag vara mer vaksam på.
För mig är ett fynd en bra häst som är billig.
Fast anledningen kan vara att hästägaren fått ändrade omständigheter som gör att man måste sälja och då sätter man ett lägre pris för att bli av med hästen, inte för att det är något fel på den.
För mig är ett fynd en bra häst som är billig.